Reklama

Wariant nr 2 dużej obwodnicy Kolbuszowej. Na jego drodze stoją domy. Bardziej szczegółowy przebieg na mapach [ZDJĘCIA]

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor:

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCI Cztery warianty przebiegu dużej obwodnicy Kolbuszowej mają zostać omawiane podczas najbliższych konsultacji z mieszkańcami. Jednym z nich jest wariant nr 2, który ma liczyć 13,4 km. Jest on też najbardziej kontrowersyjny, ponieważ zakłada wyburzenie kilku domów.

Przed nami kolejne konsultacje w sprawie budowy dużej obwodnicy Kolbuszowej. Spotkanie z mieszkańcami odbędzie się na stadionie miejskim we wtorek (12 lipca) o godz. 16. 

Podczas konsultacje przedstawione zostaną bardziej szczegółowo cztery warianty nowej drogi - nr 2, 3 i 4 (po wschodniej stronie miasta) oraz wariant nr 9 omijający Kolbuszową od strony zachodniej. To właśnie z nich ma zostać wybrany ten ostatni, który zostanie zrealizowany w systemie „projektuj i buduj” w latach 2026-2028.

Najbardziej kontrowersyjnym z tych czterech wstępnych projektów obwodnicy jest wariant nr 2. Zakłada on wyburzenie kilku budynków, w tym domów mieszkalnych w Widełce. Już w ubiegłym roku protest w sprawie tego rozwiązania zgłosili mieszkańcy sołectwa. 

Jak zapowiadają urzędnicy, wszelkie uwagi, wnioski i zastrzeżenia do przedstawionych wariantów przebiegów drogi będzie można zgłaszać podczas wtorkowego spotkania lub pisemnie spisując je na formularzach opinii dostępnych w urzędzie, lub na stronie GDDKiA (kliknij)

Podpisane formularze opinii, dotyczące przedsięwzięcia, można również przesyłać do 26 lipca 2022 roku pocztą na adres: Promost Consulting Sp. z o. o. sp. k., ul. Jana Niemierskiego 4, 35-307 Rzeszów lub pocztą elektroniczną na adres: [email protected]

Opis wariantu nr 2 dużej obwodnicy Kolbuszowej

Początek (strona wschodnia) zlokalizowany jest pobliżu granicy gmin Cmolas i Kolbuszowa na istniejącej drodze krajowej nr 9, gdzie na połączeniu z istniejącą drogą zaprojektowano skrzyżowanie SR-1 umożliwiające wjazd do miasta od strony północnej.

Na początkowym odcinku trasa przekracza kolejno rzekę Przyrwa oraz linię kolejową nr 71 Ocice – Rzeszów, po czym biegnie w kierunku południowo - wschodnim. Na połączeniu z drogą wojewódzką nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Sokołów Młp. zaprojektowano skrzyżowanie SR-2, a kolejne skrzyżowanie SR-3 z drogą powiatową nr DP3101R Kolbuszowa – Werynia – Dzikowiec.

Dalej droga biegnie w kierunku południowo wschodnim do miejscowości Widełka, gdzie zaprojektowano koniec obwodnicy na skrzyżowaniu SR-4 z drogą krajową nr 9 oraz drogą powiatową nr 1213R. Skrzyżowanie to umożliwi wjazd do miasta od strony południowej.

W wariancie tym przewidziano przebudowę dróg powiatowych nr DP1218R Kolbuszowa – Kopcie oraz DP1216R Kolbuszowa Górna - Kłapówka, które poprowadzone zostaną nad lub pod obwodnicą. W km 7+624 planuje się budowę przejazdu gospodarczego umożliwiającego połączenie komunikacyjne obszarów położonych po obu stronach obwodnicy. Długość obwodnicy w tym wariancie wynosi 13,4 km.

 

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy