reklama

Umowa podpisana! Nowa Dęba czeka na plany przebiegu obwodnicy

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Umowa podpisana! Nowa Dęba czeka na plany przebiegu obwodnicy  - Zdjęcie główne

Nowa Dęba ma zyskać swoją własną obwodnicę.

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCI Rozpoczyna się proces przygotowania 7-kilometrowej obwodnicy Nowej Dęby w ciągu drogi krajowej nr 9, która powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Podpisano umowę na wykonanie dokumentacji projektowej.
reklama

Dokumentację projektową przygotuje Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem. Termin realizacji prac to 33 miesiące. Wartość umowy wynosi 2 173 262,40 zł. Zakres prac obejmuje opracowanie Studium korytarzowego (SK), Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z uzyskaniem decyzji.

- Uwzględniając dzisiejszą umowę, w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Programu Budowy 100 obwodnic od 1 stycznia br. podpisaliśmy trzydzieści trzy umowy na prace przygotowawcze, dla zadań o łącznej długości ok. 479,62 km i wartości około 143 mln zł.

- powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

ZOBACZ TAKŻE: Zabierz głos w sprawie przebiegu dużej obwodnicy Kolbuszowej [MAPA-WARIANTY]

Obwodnica Nowej Dęby jest jedną z ośmiu podkarpackich inwestycji realizowanych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpocznie.

Inwestycja obejmie swoim zakresem powstanie nowego odcinka drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 7 km. W ramach zadania wybudowane zostaną także skrzyżowania jednopoziomowe (ronda), odcinki dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu, obiekty ochrony środowiska, a także urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.

- Głównym celem przygotowywanej dokumentacji jest znalezienie optymalnego korytarza obwodnicy i uzyskanie dla niego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, która określi ostateczny przebieg nowej drogi. To warunek niezbędny do przejścia do kolejnego etapu inwestycji, tj. realizacji inwestycji w systemie Projektuj i buduj

- czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.

Obwodnica pozwolić ma na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część z drogi ekspresowej S7 przejmuje DK9, prowadząc dalej w kierunku Rzeszowa, a następnie w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku.

- Dodatkowo obwodnica skróci czas przejazdu na kierunku Rzeszów - Radom i dalej w kierunku Warszawy. Realizacja obwodnicy w ciągu DK9 pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego poza zabudowę Nowej Dęby, a to zapewni odciążenie miasta z ruchu pojazdów ciężarowych. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miasta

- wyjaśnia GDDKiA.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama