Dokumentację projektową przygotuje Wrocławskie Biuro Projektów Drosystem. Termin realizacji prac to 33 miesiące. Wartość umowy wynosi 2 173 262,40 zł. Zakres prac obejmuje opracowanie Studium korytarzowego (SK), Studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z uzyskaniem decyzji.
- Uwzględniając dzisiejszą umowę, w ramach rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych i Programu Budowy 100 obwodnic od 1 stycznia br. podpisaliśmy trzydzieści trzy umowy na prace przygotowawcze, dla zadań o łącznej długości ok. 479,62 km i wartości około 143 mln zł.
- powiedział Tomasz Żuchowski, p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
ZOBACZ TAKŻE: Zabierz głos w sprawie przebiegu dużej obwodnicy Kolbuszowej [MAPA-WARIANTY]
Obwodnica Nowej Dęby jest jedną z ośmiu podkarpackich inwestycji realizowanych w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. To nowe zadanie, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpocznie.
Inwestycja obejmie swoim zakresem powstanie nowego odcinka drogi krajowej klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości ok. 7 km. W ramach zadania wybudowane zostaną także skrzyżowania jednopoziomowe (ronda), odcinki dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu, obiekty ochrony środowiska, a także urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego.
- Głównym celem przygotowywanej dokumentacji jest znalezienie optymalnego korytarza obwodnicy i uzyskanie dla niego decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, która określi ostateczny przebieg nowej drogi. To warunek niezbędny do przejścia do kolejnego etapu inwestycji, tj. realizacji inwestycji w systemie Projektuj i buduj
- czytamy na stronie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Obwodnica pozwolić ma na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część z drogi ekspresowej S7 przejmuje DK9, prowadząc dalej w kierunku Rzeszowa, a następnie w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku.
- Dodatkowo obwodnica skróci czas przejazdu na kierunku Rzeszów - Radom i dalej w kierunku Warszawy. Realizacja obwodnicy w ciągu DK9 pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego poza zabudowę Nowej Dęby, a to zapewni odciążenie miasta z ruchu pojazdów ciężarowych. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miasta
- wyjaśnia GDDKiA.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.