reklama
reklama

Mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego stracił 150 tysięcy złotych. Padł ofiarą fałszywych bankierów

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

Mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego stracił 150 tysięcy złotych. Padł ofiarą fałszywych bankierów - Zdjęcie główne

Pod pretekstem ratowania swoich oszczędności pokrzywdzony wykonał kilkanaście przelewów na podane konta. | foto pixabay.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIMieszkaniec powiatu kolbuszowskiego padł ofiarą oszustwa. Fałszywy pracownik banku i rzekomy specjalista informatyczny wykreowali intrygujący scenariusz, w którym ofiara była przekonana, że ratuje swoje oszczędności.
reklama

Policja w Kolbuszowej przyjęła wczoraj, czyli w środę, 27 września, zgłoszenie dotyczące oszustwa. Z relacji pokrzywdzonego wynika, że otrzymał on telefoniczny kontakt od mężczyzny, który podawał się za pracownika banku.

 

Podszywacz poinformował mieszkańca powiatu kolbuszowskiego, że na jego rachunku bankowym wykryto podejrzaną aktywność. Rozmówca twierdził, że ktoś próbował nieuprawnienie uzyskać dostęp do rachunku mężczyzny i dokonać nielegalnych przelewów.

reklama

Aby uczynić tę historię bardziej wiarygodną, w trakcie rozmowy, na telefon pokrzywdzonego przyszedł fałszywy SMS z banku, zawierający informacje na temat numeru sprawy oraz identyfikatora pracownika. Pokrzywdzony zapytał o szczegóły swojego rozmówcy, a ten przedstawił dane, które zgadzały się z treścią otrzymanej wiadomości.

W trakcie dalszej rozmowy fałszywy doradca przekierował mężczyznę do kolejnego oszusta, który rzekomo był specjalistą informatycznym. Ten rzekomy ekspert miał udzielić pokrzywdzonemu instrukcji, jak ochronić swoje oszczędności.

- Rozwiązaniem miało być przelanie pieniędzy na nowo utworzone konta. Pokrzywdzony, wierząc, że w ten sposób zabezpieczy swoje pieniądze, wykonał kilkanaście przelewów na rachunki wskazane przez oszusta

reklama

- informuje Jolanta Skubisz-Tęcza, rzecznik prasowy Komendy Powiatowej Policji w Kolbuszowej. Kiedy połączenie się urwało, a pokrzywdzony nie mógł oddzwonić na numer, z którego dzwonili oszuści, zadzwonił na infolinię banku. Tam dowiedział się, że padł ofiarą przestępstwa.

W wyniku tych transakcji mężczyzna stracił blisko 150 tysięcy złotych.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama