Lidl: To nie jest możliwe
O komentarz do sprawy poprosiliśmy mailowo przedstawicieli biura prasowego sieci sklepów Lidl Polska. W odpowiedzi usłyszeliśmy, że pieczywo przechodzi kilka obróbek termicznych, dlatego pojawienie się żywych larw nie jest możliwe.
- Chleby, które są oferowane w naszych sklepach, przechodzą obróbkę termiczną w piekarni, a następnie są mrożone w bardzo niskich temperaturach. Na kolejnym etapie są ponownie wypiekane w piecach w naszych sklepach. Są to warunki uniemożliwiające bytowanie jakimkolwiek insektom
- tłumaczy Aleksandra Robaszkiewicz, Szef Komunikacji Korporacyjnej i CSR w Lidl Polska i dodała: - Ponadto nasze magazyny oraz sklepy - w tym strefa „Piekarni w sercu Lidla” - są regularnie sprzątane i utrzymywane w czystości.
Badania i certyfikaty na porządku dziennym?
Przedstawicielka supermarketu zwróciła również uwagę na to, że każdy towar od zewnętrznych dostawców posiada odpowiednie certyfikaty jakości, które mają gwarantować bezpieczeństwo sprzedawanych produktów.
- Co roku przeprowadzamy ok. 9 500 badań jakościowych produktów spożywczych w niezależnych, akredytowanych laboratoriach badawczych. Od naszych dostawców wymagamy certyfikatów jakościowych, potwierdzających wysoką jakość i bezpieczeństwo produktów - takich jak IFS na poziomie wyższym czy Global GAP
- podkreśla Robaszkiewicz.
Sprawę można zgłosić do biura
W przypadku chęci zgłoszenia problemu z produktem przedstawicielka Lidla zachęca do uzupełnienia formularza kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej w Portalu Obsługi Klienta. Każde takie zgłoszenia ma zostać rozpatrzone.
- Podanie szczegółów dotyczących zakupionego produktu pomoże nam rozwiązać tę sprawę. W przypadku nieprawidłowości w zakresie produktu istnieje również możliwość złożenia reklamacji z tytułu rękojmi bezpośrednio w jednym z naszych sklepów
- podsumowała szefowa komunikacji Lidl.
Co dzieje się po tym, jak zgłoszenie wpłynie do biura? Jak usłyszeliśmy, po otrzymaniu sygnału odnoszącego się do nieprawidłowej jakości produktu, kierowane jest do Działu Zapewnienia Jakości oraz przekazane producentowi w celu przeprowadzenia pełnej analizy procesu produkcji.
Inspektorat może sprawdzić supermarket
W momencie, gdy znajdziemy się w podobnej sytuacji, sprawę znalezienia żywego robactwa w pożywieniu, powinniśmy zgłaszać nie do Powiatowego Rzecznika Konsumentów, a Wojewódzkiego Inspektoratu Jakości Handlowej Artykułów Rolno - Spożywczych w Rzeszowie.Od pracownika tej instytucji usłyszeliśmy, że po otrzymaniu zgłoszenia od klienta, przeprowadzana jest kontrola we wskazanym miejscu. Kontroli podlega to, czego dotyczy skarga. Dalsze kroki są podejmowane w zależności od jej wyników. Jeśli zostaną wykazane nieprawidłowości, to wówczas może zostać nałożona kara finansowa na supermarket.
Jak więc żywa larwa znalazła się w pieczywie? Tego do końca nie wiadomo i raczej nie poznamy odpowiedzi na to pytanie. Pewne jest to, że taka sytuacja nie powinna mieć w ogóle miejsca. Dla pewności warto wybierać i kupować w lokalnych piekarniach, wspierając mniejsze, rodzime biznesy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.