reklama
reklama

Zmienione warianty przebiegu dużej obwodnicy Kolbuszowej [RAPORT]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Zmienione warianty przebiegu dużej obwodnicy Kolbuszowej [RAPORT] - Zdjęcie główne

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIFirma zajmująca się opracowaniem przebiegu obwodnicy Kolbuszowej, w ciągu drogi krajowej DK9, opracował raporty ze spotkania informacyjnego dla każdej z gmin, przez które przebiegać będzie nowa droga. Jakie zmiany wprowadzono? Kto oprotestował zaproponowane warianty drogi?
reklama

Przypomnijmy, że przygotowano dziewięć wariantów długo wyczekiwanej drogi, która ma odciążyć Kolbuszową. Do propozycji mogły odnieść się samorządy, instytucje i mieszkańcy. 

- Biorąc pod uwagę zebrane w trakcie trwania akcji informacyjnej głosy społeczeństwa, instytucji samorządowych, organizacji i stowarzyszeń, z punktu widzenia kryterium społecznego, najkorzystniejszym wariantem jest wariant 4, który zdobył najwięcej głosów „za” w ankiecie, przy równocześnie mniejszej liczbie głosów na „nie” i w stosunku do tego przebiegu nie został zgłoszony protest organizacji społecznej oraz instytucji.

W następnej kolejności są warianty 5 oraz 2, które zyskały duże poparcie pojedynczych stron, ale również negatywne rekomendacje komitetów społecznych

reklama

- czytamy w opublikowanym w czwartek (9 września) raporcie.

- Na ostatnim miejscu należy uszeregować wariant 9, który, pomimo że uzyskał on spore wsparcie pojedynczych głosów to zdecydowanie, został oprotestowany przez wiele instytucji oraz stowarzyszeń. Zebrane dane pokazują niezbicie, że ze społecznego punktu widzenia do prac projektowych nie powinny być brane warianty 6, 7, 8, 3 oraz 1

- czytamy dalej.

reklama

Firma Promost Consulting, która opracowuje koncepcję przebiegu obwodnicy Kolbuszowej opracowała szczegółowy raport, który jest dostępny TUTAJ

Jak z niego wynika, w ramach przeprowadzonej akcji informacyjnej otrzymano również szereg protestów od instytucji oraz organizacji społecznych i komitetów:

  • Nadleśnictwo Kolbuszowa – sprzeciw dla wariantu 9;
  • Kolbuszowskie Towarzystwo Łowieckie „Borek” – sprzeciw dla wariantu 9;
  • Państwowe Gospodarstwo Leśne – Lasy Państwowe, Nadleśnictwo Kolbuszowa – sprzeciw dla wariantów 6, 7, 8 oraz 9;
  • Stowarzyszenie Rozwoju Wsi Świerczów – sprzeciw dla wariantów 6, 7, 8 oraz 9;
  • Ochotnicza Straż Pożarna w Świerczowie – sprzeciw dla wariantów 6, 7, 8 oraz 9;
  • Koło Gospodyń Wiejskich „Świerczowianki” – sprzeciw dla wariantów 6, 7, 8 oraz 9;
  • Stowarzyszenie „CHODŹMY NA ROWER” – sprzeciw dla wariantów 6, 7, 8 oraz 9;
  • Społeczny Komitet Mieszkańców Wsi Widełka – sprzeciw dla wariantów 2 oraz 5 w części przebiegającej przez tereny Widełki;
  • Mieszkańcy Kolbuszowej Górnej, przysiółek Wojków – sprzeciw dla wariantów 1 oraz 3;
  • Mieszkańcy wsi Werynia, Dzikowiec, Mechowiec, Kłapówka, Widełka, Zarębki i Kolbuszowej reprezentowanie przez Magdalenę Grabiec – sprzeciw dla wariantu 5;
  • Sołectwo Świerczów – reprezentowane przez Sołtysa Krystynę Tokarz – sprzeciw dla wariantów 6, 7, 8 oraz 9.
 

reklama

Ponadto w ramach akcji informacyjnej otrzymano rekomendacje gminy Kolbuszowa dla wariantu 9 oraz rekomendację gminy Cmolas dla wariantów 5 oraz 9 z przedłużeniem obwodnicy również na Cmolas. Wymienione gminy nie wskazały wariantów niepreferowanych.

Uwzględniając postulaty stron projektant, przeanalizował następujące możliwości korekty przebiegu obwodnicy.

Wariant 4A 

omijający miejscowość Widełkę od strony południowo – wschodniej. Przebieg wskazany w stanowisku sołectwa Świerczów oraz pojedynczych stron. W rozdziale 3 Raportu wskazano wady takiego przebiegu, które uzasadniają nieuwzględnianie tego przebiegu w dalszych pracach projektowych.

Wariant 5A

wariant omijający miejscowość Cmolas od strony północno – wschodniej. Przebieg wskazany w stanowisku Wójta oraz Rady Gminy Cmolas oraz pojedynczych stron. Z uwagi na to, że obecnie prowadzone prace projektowe dotyczą jedynie obwodnicy Kolbuszowej i ewentualnie przyległych miejscowości wariant ten nie będzie uwzględniany w dalszych pracach projektowych.

reklama

Wariant 5C

wariant ograniczający przebieg przez tereny rolne wsi Werynia i Widełka. Przebieg wskazany przez pojedyncze strony. Wariant ten zostanie uwzględniony w dalszych pracach projektowych w ramach korekty wariantu 5.

 

- W tych trzech wariantach, zostały uwzględnione głosy społeczeństwa

- mówi Bartosz Wysocki, rzecznik prasowy GDDiA Oddział w Rzeszowie. Jak dodaje, nie wybrano jeszcze konkretnych trzech korytarzy dla planowanej drogi, które miałby być brane pod uwagę przy dalszych pracach projektowych.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama