reklama
reklama

Światła na przejeździe migają, a pociągu brak. Tak było w Zarębkach. Dlaczego? [WIDEO]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

Światła na przejeździe migają, a pociągu brak. Tak było w Zarębkach. Dlaczego? [WIDEO] - Zdjęcie główne

Na przejeździe kolejowym w Zarębkach sygnalizacja włączała się, mimo że żaden pociąg nie przejeżdżał w tym czasie.

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCICoraz częściej nasi Czytelnicy zwracają uwagę, że na przejazdach kolejowych może być niebezpiecznie. Związane jest to z tym, że na trasie Rzeszów - Kolbuszowa przybyło pociągów.
reklama

Na terenie powiatu kolbuszowskiego znajdują się 22 przejazdy kolejowo-drogowe. Wszystkie są zabezpieczone odpowiednio do swojej kategorii.  Trzy przejazdy kolejowo-drogowe kategorii A i B zabezpieczone są oznakowaniem, sygnalizacją świetlną i dźwiękową, a także rogatkami. 

reklama

Ile jest przejazdów kolejowych w powiecie kolbuszowskim? 

Jedenaście przejazdów kategorii C zabezpieczonych jest oznakowaniem i sygnalizacją świetlną i dźwiękową, a dziewięć przejazdów kategorii D zabezpieczonych jest odpowiednim oznakowaniem. 

- Na odcinku Widełka – Kolbuszowa znajduje się osiem przejazdów kolejowo–drogowych. Jeden z nich wyposażony jest w rogatki. W ciągu dnia odcinek Rzeszów – Kolbuszowa pokonują łącznie w obu kierunkach 40 pociągów

- informuje Piotr Hamarnik, główny specjalista ds. komunikacji w PKP Polskie Linie Kolejowe.

Światła migają, a pociągu brak

Nasi Czytelnicy kilka razy zgłaszali fakt, że na przejeździe kolejowym w Zarębkach sygnalizacja świetlna włącza się, po czym gaśnie, mimo że nie przejeżdża żadem pociąg.

reklama

- Sytuacja na przejeździe w Zarębkach: pociąg zmienia tory na stacji w Kolbuszowej a na przejeździe światła się świecą kilka minut po czym gasną a pociągu nikt nie widział

- opisuje Czytelnik. 

- Na przejeździe kolejowo-drogowym w miejscowości Zarębki w styczniu wystąpiły trzy zdarzenia skutkujące chwilowym włączeniem urządzeń sygnalizacyjnych. Zdarzenia występowały przy silnym wietrze i nie zagrażały bezpieczeństwu ruchu na przejeździe. Silne podmuchy wiatru spowodowały chwilowe wytrącenie kontroli położenia drąga zapory drogowej, co wiąże się z przejściem systemu w stan bezpieczny, czyli uruchomieniem ostrzegania. System po powrocie drąga zapory do swojego właściwego położenia oraz sprawdzenia poprawności pozostałych elementów automatycznie wyłącza ostrzeganie. Systemy zabezpieczenia ruchu na przejazdach kolejowo-drogowych pracują w najwyższych standardach bezpieczeństwa. Kontrolowane są wszystkie komponenty systemu oraz ich pełna sprawność. Jednocześnie w urządzeniach rejestrujących pojawiają się odpowiednie komunikaty pozwalające na określenie przyczyny takiego zachowania napędu rogatkowego. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wraz z producentem urządzeń pracują nad wyeliminowaniem zaistnienia podobnych sytuacji w przyszłości

- wyjaśnia Piotr Hamarnik, przedstawiciel PLK.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama