Najkorzystniejszą ofertę na przygotowanie dokumentacji dla obwodnicy Kolbuszowej złożyła firma Promost Consulting. Jej wartość to 2 898 029,32 zł. Zamówienie obejmuje opracowanie studium korytarzowego, studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Bartosz Wysocki, rzecznik rzeszowskiego oddziału GDDKiA, podkreśla, że inwestycja ta powstanie od podstaw, w zupełnie nowym miejscu i śladzie.
ZOBACZ TAKŻE: Śmierć Wojciecha W. w komendzie w Kolbuszowej. Śledztwo zakończone. Jest decyzja prokuratora!
Co za tym idzie, wykonawca od podpisania umowy będzie miał 33 miesiące, czyli prawie trzy lata, na wykonanie wszystkich projektów. Nasz rozmówca podkreśla, że ten czas będzie niezbędny do uzyskania wszystkich pozwoleń, chociażby od Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska.
Obwodnica Kolbuszowej to zadanie z rządowego programu 100 obwodnic, dla którego proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. W ramach prowadzonych prac wykonawca będzie zobowiązany przeanalizować możliwość poprowadzenia obwodnicy zarówno po stronie wschodniej jak i zachodniej miasta. Ostatecznie przebieg nowej drogi zostanie ustalony w planowanej do uzyskania w ramach zamówienia decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
Wraz z budową obwodnicy Kolbuszowej rosną obawy zarówno mieszkańców, jak i włodarzy gmin wiejskich sąsiadujących z miastem nad Nilem. Obawy, jakie słyszymy ze strony mieszkańców, to chociażby mowa o kolejnej drodze szybkiego ruchu, która przetnie ich pola i działki. Kolejnym argumentem ma być to, że pod nosem mieszkańców wyrośnie kolejny trakt, na którym natężenie ruchu będzie bardzo duże.
- Nie wystarczy nam, że mamy krajową "dziewiątkę". Wybudują obwodnicę, to bardzo dobrze, ale co jeżeli ruch na krajowej drodze nie zmaleje, a do tego dojdzie kolejna droga
- zastanawia się jeden z mieszkańców.
Jan Zuba, burmistrz Kolbuszowej, podkreśla, że jest to bardzo wstępne opracowanie dotyczące obwodnicy Kolbuszowej. Ma być to analiza ewentualnego przebiegu drogi zarówno po wschodniej jak i zachodniej stronie miasta nad Nilem. Będzie to łącznie osiem wariantów, z których wytypowane zostaną najlepsze do opracowania. Finalnie zostać ma wybrany jeden wariant, na którego wydawane będą m.in. decyzje środowiskowe i niezbędne pozwolenia.
Burmistrz Kolbuszowej zaznacza, że najważniejsze jest to, aby obwodnica rozwiązywała problem dotyczący zakorkowanego miasta, ale także Kolbuszowej Górnej czy Dolnej. Nasz rozmówca dodaje, że w przyszłości ważne będzie także stworzenie drogi ekspresowej. Oznacza to, że obwodnice Kolbuszowej i Nowej Dęby połączyłyby się w jedną całość. Stąd ważne jest skomunikowanie traktu z autostradą A4.
Zdaniem Jana Zuby obwodnica Kolbuszowej powinna przebiegać po zachodniej stronie drogi krajowej nr 9. Burmistrz zaznacza, że wykonawcy muszą znaleźć trasę pozbawioną zabudowań lub ewentualnie zniwelować problem związany z kolizją obwodnicy z zabudowaniami. Podstawą jest to, żeby nowy trakt nie przechodził przez tereny zurbanizowane. Mówiąc o zachodniej części, włodarz miasta miał na myśli trasę przechodzącą od strony gminy Niwiska tak, aby w przyszłości droga ta mogła dojść do autostrady przy węźle Sędziszów Małopolski.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.