W ostatnich dniach Urząd Gminy w Dzikowcu zaalarmował mieszkańców o próbach oszustw telefonicznych na terenie gminy. Nieznane osoby, podszywając się pod urzędników, dzwonią do mieszkańców, prosząc o podanie wrażliwych danych osobowych, takich jak numer PESEL.
Urząd wyjaśnia, że ich pracownicy, weryfikując wnioski dotyczące bonów energetycznych, nigdy nie proszą o tego typu informacje przez telefon.
Jak działają oszuści?
Oszustwa telefoniczne to coraz częstszy problem, z którym borykają się mieszkańcy różnych regionów Polski. W Dzikowcu nieznane osoby dzwonią, przedstawiając się jako pracownicy urzędu gminy.Pod pretekstem weryfikacji wniosków o bon energetyczny próbują wyłudzić dane osobowe, które mogą zostać później wykorzystane w sposób nielegalny, np. do zaciągania kredytów czy innych przestępstw finansowych.
Urząd Gminy w Dzikowcu stanowczo podkreśla, że ich pracownicy nigdy nie żądają takich informacji przez telefon. Każda prośba o podanie numeru PESEL, czy innych wrażliwych danych powinna wzbudzić natychmiastowe podejrzenia.
Jak się chronić?
Urząd apeluje do mieszkańców o zachowanie szczególnej ostrożności. Jeśli osoba dzwoniąca żąda podania danych osobowych, należy:
- Natychmiast przerwać rozmowę,
- Nie podawać żadnych informacji,
- Poinformować policję o podejrzanym telefonie.
W komunikacie urząd wyraźnie zaznacza, że każda próba kontaktu anonimowego, w której padają prośby o dane osobowe, to prawdopodobnie oszustwo.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.