Nowy system zasilania zapewni sprawniejsze podróże dalekobieżne i regionalne. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta jest 67 mln zł.
Trasa kolejowa nr 71 Ocice – Rzeszów została wyposażona w sieć trakcyjną. Od 12 grudnia, czyli od nowego rozkładu jazdy 2021/2022 na trasie pojawią się przyjazne środowisku, elektryczne pociągi. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią podstacje trakcyjne w Chmielowie, Nowej Dębie, Cmolasie, Widelce i w Rzeszowie.
Lepsza trasa prze Kolbuszową
- Elektryfikacja jednotorowej trasy Ocice – Rzeszów umożliwia zwiększenie oferty dla podróżnych. W nowym rozkładzie jazdy 2021/2022 na trasie przewidziano więcej pociągów dalekobieżnych i regionalnych, m.in. do Stalowej Woli Południe oraz do Warszawy i Szczecina. Wśród ok.35 połączeń są też aglomeracyjne relacji Rzeszów Główny – Kolbuszowa – Rzeszów Główny, które zaplanowano od stycznia 2022 r. Pociąg Intercity z Rzeszowa do Szczecina, zamiast przez Przeworsk, Nową Sarzynę, pojedzie krótszą, zelektryfikowaną trasą przez Kolbuszową, Tarnobrzeg
- informuje Dorota Szalaga, rzecznik prasowy PKP.
Kolej rozbudowuje się w powiecie kolbuszowskim
W 2019 r., na linii Ocice – Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim. Zwiększyła się przepustowość trasy. Na przystanku przygotowano też nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. W 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim.
- Elektryfikacja linii, to dalszy rozwój ekologicznej kolei w województwie i możliwość realizacji coraz lepszej oferty dla podróżnych. W połączeniach dalekobieżnych i regionalnych przewoźnicy będą mogli wykorzystywać nowoczesne, ekologiczne pojazdy elektryczne. Przedsięwzięcie PLK korzystnie wpłynie także na komunikację między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów – Jasionka w ramach Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej
- dodaje przedstawicielka PKP.
W 2019 r., PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. oddały do eksploatacji zelektryfikowany odcinek Węgliniec – Zgorzelec na międzynarodowej linii E 30. Elektryfikacja linii zwiększa możliwości sprawnych podróży i przewozu ładunków na sieci kolejowej. Nowe możliwości kolei wpisują się w rozwój ekologicznego transportu (Europejski Zielony Ład).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.