Jako preferowany wariant przyszłej obwodnicy Kolbuszowej wskazano trasę 4.1A. Ma ona długość około 12,5 km i przebiega po wschodniej stronie drogi krajowej nr 9 (DK9). Trasa rozpoczyna się w Cmolasie, a kończy w Widełce (gmina Kolbuszowa).
Niewiele różni się on od wariantu 4.1, który na mapach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowej i Autostrad oznaczony jest kolorem fioletowym. Główna różnica polega na tym, że w jednym z nich zaproponowano ronda - w drugim skrzyżowania dwupoziomowe. Co ważne, ani opcja 4.1A, ani też 4.1 nie zakładają wyburzeń.
Co zakłada preferowany wariant obwodnicy Kolbuszowej?
Początek nowej drogi zlokalizowany byłby w gminie Cmolas na istniejącej drodze krajowej nr 9 (między Lestello a mostem w Zarębkach). Następnie biegłaby ona nad torowiskiem i dalej przez pola, gdzie przecięłaby drogę powiatową relacji Zarębki - Mechowiec.
Fot. GDDKiA
Koncepcja nowej drogi zakłada także przecięcie się jej z obecną obwodnicą Kolbuszowej i Weryni. Dalej obwodnica biegałby równolegle do weryńskich stawów, omijałaby kolbuszowską strefę ekonomiczną i biegła dalej w kierunku Rzeszowa polami między Kolbuszową Górną i Werynią.
Fot. GDDKiA
Do obecnej DK9 zaczęłaby skręcać po przecięciu drogi powiatowej między Wojkowem a Kłapówką. W Kupnie powstałby wiadukt nad torami a z istniejącą DK9 obwodnica Kolbuszowej łączyłaby się na granicy Kupna i Widełki.
Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA
Zakończenie prac przygotowawczych dla tej inwestycji przewidziano na IV kwartał 2025 roku. Obwodnica Kolbuszowej, jak informuje GDDKiA, jest planowana do realizacji w systemie "projektuj i buduj" w latach 2026-2028.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.