Reklama

Reklama

Mieszkanka powiatu kolbuszowskiego została oszukana. Straciła oszczędności życia

Opublikowano: pt, 8 paź 2021 07:49
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

Mieszkanka powiatu kolbuszowskiego została oszukana. Straciła oszczędności życia  - Zdjęcie główne

41-latka została oszukana i straciła dużą sumę pieniędzy. | foto pixabay.com

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCI Oszuści internetowi stosują różnorodne metody, aby osiągnąć swój cel. Jedną z nich jest „spoofing” – metoda polegająca na podszywaniu się np. pod adres e-mail lub nr telefonu. Oszukana w ten sposób osoba wierzy, że koresponduje lub rozmawia z kimś zaufanym, a w rzeczywistości ma do czynienia z przestępcą.

Reklama

Właśnie w ten sposób mieszkanka naszego powiatu, która odebrała telefon od fałszywego pracownika banku, straciła kilkanaście tysięcy złotych. Policjanci pracują nad ustaleniem sprawców tego przestępstwa.

ZOBACZ TAKŻE: Szynobusem z Rzeszowa do Kolbuszowej co 30 minut

- Kilka tygodni temu, do kolbuszowskiej jednostki, zgłosiła się mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, która złożyła zawiadomienie o oszustwie. Z jej relacji wynikało, że padła ofiarą „spoofingu”. Spoofing to nowa metoda wyłudzania danych wrażliwych lub pieniędzy. Polega na wykorzystaniu oprogramowania do zmiany numeru telefonicznego lub nazwy dzwoniącego połączenia, które widzi na wyświetlaczu swojego telefonu je odbierający

- wyjaśnia kom. Jolanta Skubisz-Tęcza, oficer prasowy KPP w Kolbuszowej. 

41-latka powiadomiła, że skontaktował się z nią telefonicznie mężczyzna podający się za pracownika banku, który poinformował, że bank odnotował próbę nielegalnego przelewu z jej rachunku bankowego i konieczne jest przelanie pieniędzy na nowy bezpieczny rachunek. Mężczyzna uprzedził, że do 41-latki zadzwoni pracownik, który pomoże jej bezpiecznie przeprowadzić transakcje.

- Oczywiście za kilka minut kobieta odebrała telefon, którego numer był tożsamy z numerem jej banku. W kolejnych krokach mężczyzna poprosił kobietę o zainstalowanie aplikacji do zdalnej weryfikacji typu QuickSupport. Instruowana przez oszusta kobieta, wierząc, że przelewa swoje oszczędności na nowe konto, straciła kilkanaście tysięcy złotych

- dodaje przedstawicielka kolbuszowskiej policji. 

Policjanci pracują nad ustaleniem sprawców tego oszustwa.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (4)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

  • 19 dni temu | ocena +4 / -0

    Oszukany

    Znając możliwości naszej policji ,,to nadzieja matka głupich''😂 szkoda się łudzić!!!

  • 19 dni temu | ocena +0 / -2

    greg

    kilkanasób tysięcy to raczej nie oszczędności życia.

    • 19 dni temu | ocena +3 / -1

      Kasiasty

      Dla niektórych te kilkanaście tysięcy to oszczędności życia chociaż nie wszyscy są w stanie to pojąć ale tak jest u większości naszego społeczeństwa i to wcale nie z lenistwa to wina systemu

  • 19 dni temu | ocena +5 / -0

    Kiedyś oszukana

    Właśnie dlatego ja załatwiam takie sprawy twarzą w twarz prz okienku pracownika banku .Ktoś powie że w dzisiejszych czasach trzeba być nowoczesnym .Nic bardziej mylnego ,oszuści czyhają i wymyślają coraz nowe metody jak by nas oszukać .Człowiek uczciwy nigdy nie jest bezpieczny ,a oszust zawsze się potem wymiga że nie wiedział co czyni .Dostaje karę w zawiasach i to samo robi.