Przypomnijmy. 22 czerwca Elżbieta Wilk z Kolbuszowej przez pomyłkę popiła przeciwbólową tabletkę środkiem trującym. Miała duszności, wymioty, traciła przytomność. Karetką została przewieziona do szpitala w Kolbuszowej na płukanie żołądka.
ZOBACZ TAKŻE: Podkarpacie: Jest nowy pomysł Rady Medycznej. Obowiązkowe szczepienia dla kilku grup zawodowych!
- Tam lekarz z izby przyjęć odmówił mi pomocy. Nawet nie raczył zobaczyć, w jakim jestem stanie. Z tego co mówili między sobą ratownicy medyczni, wiem, że lekarz powiedział, że nie ma czasu na płukanie żołądka, bo ma innego pacjenta i zejdzie mu godzinę
- relacjonowała Elżbieta Wilk.
Ostatecznie pacjentka znalazła pomoc w szpitalu w Rzeszowie, a tematem zainteresował się radny Grzegorz Romaniuk, który chciał usłyszeć wyjaśnienia od dyrektora szpitala. Te Zbigniew Strzelczyk przesłał również na naszą skrzynkę mailową.
Nieprawidłowa klasyfikacja
- Pani Elżbieta Wilk została przywieziona do tutejszego szpitala wskutek nieprawidłowej kwalifikacji medycznej dokonanej przez pracowników pogotowia ratunkowego
- uważa dyrektor lecznicy.
- Na miejscu ratownicy medyczni zostali pouczeni przez personel izby przyjęć o konieczności przewiezienia pacjentki do szpitala z oddziałem toksykologii, gdzie uzyska odpowiednią pomoc, która zagwarantuje jej bezpieczne zneutralizowanie połkniętego płynu
- pisze dyrektor Strzelczyk.
Szef kolbuszowskiej lecznicy dodaje, że zgodnie z zasadami sztuki medycznej osobom, które spożyły substancje chemiczne, nie wolno przeprowadzać płukania żołądka, a należy podać odpowiednie antidotum.
Pilny zabieg
- W tym kontekście zniesławianie przez panią Elżbietę Wilk szpitala oraz lekarza, któremu zarzuca odmówienie pomocy medycznej, gdyż nie przerwał pilnego zabiegu chirurgicznego na izbie przyjęć, gdzie przyszywał obcięte na cyrkularce palce, nie sposób usprawiedliwić
- stwierdza dyrektor Strzelczyk i dodaje:
- Tak samo jak nie sposób wytłumaczyć formy, w jakiej pacjentka wywodzi swe roszczenia i formułuje względem szpitala i lekarza obraźliwe i niesłuszne oskarżenia. Bezpodstawne pretensje odbijające się echem w prasie drukowanej i internetowej są nie tylko krzywdzące dla szpitala i jego personelu, ale dodatkowo odstraszają potencjalnych lekarzy, których intensywnie poszukujemy i których szczególnie teraz tak bardzo potrzebujemy.
Drogą oficjalną
Jak sprawę komentuje Narodowy Fundusz Zdrowia?
- Nie mając wglądu w dokumentację medyczną pacjentki, jako urząd nie możemy wypowiedzieć się w tym konkretnych przypadku. Sporne kwestie medyczne, powinien rozstrzygać konsultant wojewódzki w danej dziedzinie
- mówi Rafał Śliż, rzecznik prasowy podkarpackiego oddziału NFZ.
Nasz rozmówca zaznacza jednocześnie, że pacjenta powinna napisać oficjalną skargę do dyrektora szpitala i przesłać ją jednocześnie do wiadomości NFZ.
Można również taką skargę skierował wyłącznie do NFZ, podpisując się pod nią, ale zastrzegając sobie w treści, że NFZ nie może udostępnić naszych danych osobowych placówce, do której działalności mamy uwagi.
Wojciech Machowski, kierownik stacji pogotowia ratunkowego w Kolbuszowej:
- Zgodnie z artykułem 44 pkt. 1 ustawy o Państwowym Ratownictwie Medycznym zespół ratownictwa medycznego transportuje osobę w stanie nagłego zagrożenia zdrowotnego do najbliższego, pod względem czasu dotarcia, szpitalnego oddziału ratunkowego lub do szpitala wskazanego przez dyspozytora medycznego, wojewódzkiego koordynatora ratownictwa medycznego albo krajowego koordynatora ratownictwa medycznego.W związku z bliską odległością miejsca zdarzenia do izby przyjęć Szpitala Powiatowego w Kolbuszowej oraz stanem zdrowia, który nie zagrażał bezpośrednio życiu pacjentki, kierownik zespołu ratownictwa medycznego postanowił przewieźć ją do powyższej izby przyjęć.
Po uzyskaniu informacji od lekarza będącego w izbie przyjęć, że jest teraz zajęty i nie może zrobić płukania żołądka, kierownik ZRM zdecydował o transporcie pacjentki do szpitalnego oddziału ratunkowego w Rzeszowie, aby zapobiec sytuacji, w której mogłoby dojść do nagłego pogorszenia stanu zdrowia.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.