Jak tłumaczyli przedstawiciele firmy, która zajmuje się przygotowaniem dokumentacji związanej z obwodnicą Nowej Dęby i majdanu Królewskiego, obecnie trwa etap studium techniczno--ekonomiczno-środowiskowy, na którym z 10 wariantów zostały wybrane do dalszego opracowana 4. W tym jedne z wariantów powstał m.in. na wniosek sugestii i wniosków mieszkańców dotyczących obejścia praktycznie całej zabudowy Huty Komorowskiej.
- Jesteśmy na etapie, gdzie mamy 4 warianty obwodnicy. Kolejnym krokiem będzie przejście i wykonanie materiałów i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, co ostatecznie doprowadzi do wykonania koncepcji, oraz w przyszłości do umożliwienia inwestorowi przygotowanie przetargu w formule zaprojektuj i zbuduj, gdzie wykonawca wykona już pełną dokumentację projektową, wykona roboty i szacowanie pełnego cyklu inwestycyjnego to jest trzeci kwartał 2029 roku
- tłumaczył projektant.
Obwodnica będzie mieć klasę techniczną GP, czyli droga główna ruchu przyspieszonego. Na tym etapie projektanci zakładają, że zaprojektowanie dwóch jezdni, każda o dwóch pasach ruchu, z dostosowaniem nośności do ciężkiego ruchu. Szerokość pasa ruchu, ma mieć 3,5 metra. Szerokośc całej obwodnicy, wraz z drogami dojazdowymi, poboczami itd. ma mieć od około 40 metrów szerokości wzwyż.
- Przebiegi te nie są przebiegami końcowymi, trwają cały czas inwentaryzacje w terenie, zwłaszcza inwentaryzacje przyrodnicze, trwają badania geofizyczne, geologiczne i wyniki tych badań mogą wpłynąć na ostateczne przebiegi konkretnych wariantów. Może się okazać, że trafimy na bardzo cenny środowiskowo obszar - drzewa, siedliska, które będziemy musieli ominąć, lub bardzo ciężkie warunki gruntowe, które też uniemożliwią realizację inwestycji w konkretnym miejscu, co będzie skutkowało pewnymi korektami tych wariantów
- zaznaczył przedstawiciel firmy.
Za wariantem 10
- Dobrze się stało, że Majdan Królewski jest brany pod uwagę. Uważam, że najbliżej gminie Majdan do wariantu 10, chociaż spodziewam się, że będą uwagi, które trzeba będzie uwzględnić, bo różne parametry o tym decydują. Jest jeszcze czas, żeby to zasygnalizować i żeby to projektanci jak i inwestor starali się to uwzględnić- mówił na spotkaniu Jerzy Wilk, wójt gminy Majdan Królewski.
Wielu mieszkańców obecnych na spotkaniu także opowiedziało się za wariantem 10, który jest najdłuższy ale w dużej mierze omija także Hutę Komorowską. Trzy pozostałe przecinają wieś na pół.
Były także głosy sprzeciwu względem wariantu 10. Mieszkańcy w dalszym ciągu czują się poszkodowani, ponieważ droga w tym przebiegu przecinałaby ich działki. Wnioskowali o to, aby z drogą pójść dalej, czy w tereny Lasów Państwowych. Problem jednak w tym, że długość obwodnicy znacznie by się wydłużyła, czego nie przewiduje się w projekcie.
O problemach mieszkańców przeczytacie Państwo w kolejnym numerze tygodnia Korso Kolbuszowskie.
Nagranie ze spotkania w sprawie obwodnicy Nowej Dęby i Majdanu Królewskiego:
Wnioski w sprawie obwodnicy
Formularze jak i dodatkowe wnioski w sprawie przebiegu obwodnicy można wysłać na adres:WBP Drosystem Sp. z.o.o.,
Ul. Milicja 1,
51-127 Wrocław
do dnia 22.09.2022
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.