reklama
reklama

Czteropasmowa obwodnica Majdanu Królewskiego. Poszkodowana Huta Komorowska. Co po spotkaniu w sprawie nowej drogi? [ZDJĘCIA - WIDEO]

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIWczoraj (czwartek, 8 września) odbyło się drugie i zarazem ostatnie spotkanie w sprawie budowy obwodnicy Nowej Dęby i Majdanu Królewskiego. Do dalszych konsultacji pozostaje 4 warianty.
reklama

Jak tłumaczyli przedstawiciele firmy, która zajmuje się przygotowaniem dokumentacji związanej z obwodnicą Nowej Dęby i majdanu Królewskiego, obecnie trwa etap studium techniczno--ekonomiczno-środowiskowy, na którym z 10 wariantów zostały wybrane do dalszego opracowana 4. W tym jedne z wariantów powstał m.in. na wniosek sugestii i wniosków mieszkańców dotyczących obejścia praktycznie całej zabudowy Huty Komorowskiej. 

reklama

- Jesteśmy na etapie, gdzie mamy 4 warianty obwodnicy. Kolejnym krokiem będzie przejście i wykonanie materiałów i uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, co ostatecznie doprowadzi do wykonania koncepcji, oraz w przyszłości do umożliwienia inwestorowi przygotowanie przetargu w formule zaprojektuj i zbuduj, gdzie wykonawca wykona już pełną dokumentację projektową, wykona roboty i szacowanie pełnego cyklu inwestycyjnego to jest trzeci kwartał 2029 roku

reklama

- tłumaczył projektant. 

Obwodnica będzie mieć klasę techniczną GP, czyli droga główna ruchu przyspieszonego. Na tym etapie projektanci zakładają, że zaprojektowanie dwóch jezdni, każda o dwóch pasach ruchu, z dostosowaniem nośności do ciężkiego ruchu. Szerokość pasa ruchu, ma mieć 3,5 metra. Szerokośc całej obwodnicy, wraz z drogami dojazdowymi, poboczami itd. ma mieć od około 40 metrów szerokości wzwyż. 

- Przebiegi te nie są przebiegami końcowymi, trwają cały czas inwentaryzacje w terenie, zwłaszcza inwentaryzacje przyrodnicze, trwają badania geofizyczne, geologiczne i wyniki tych badań mogą wpłynąć na ostateczne przebiegi konkretnych wariantów. Może się okazać, że trafimy na bardzo cenny środowiskowo obszar - drzewa, siedliska, które będziemy musieli ominąć, lub bardzo ciężkie warunki gruntowe, które też uniemożliwią realizację inwestycji w konkretnym miejscu, co będzie skutkowało pewnymi korektami tych wariantów

reklama

- zaznaczył przedstawiciel firmy. 

Za wariantem 10 

- Dobrze się stało, że Majdan Królewski jest brany pod uwagę. Uważam, że najbliżej gminie Majdan do wariantu 10, chociaż spodziewam się, że będą uwagi, które trzeba będzie uwzględnić, bo różne parametry o tym decydują. Jest jeszcze czas, żeby to zasygnalizować i żeby to projektanci jak i inwestor starali się to uwzględnić

 - mówił na spotkaniu Jerzy Wilk, wójt gminy Majdan Królewski. 

Wielu mieszkańców obecnych na spotkaniu także opowiedziało się za wariantem 10, który jest najdłuższy ale w dużej mierze omija także Hutę Komorowską. Trzy pozostałe przecinają wieś na pół. 

Były także głosy sprzeciwu względem wariantu 10. Mieszkańcy w dalszym ciągu czują się poszkodowani, ponieważ droga w tym przebiegu przecinałaby ich działki. Wnioskowali o to, aby z drogą pójść dalej, czy w tereny Lasów Państwowych. Problem jednak w tym, że długość obwodnicy znacznie by się wydłużyła, czego nie przewiduje się w projekcie. 

O problemach mieszkańców przeczytacie Państwo w kolejnym numerze tygodnia Korso Kolbuszowskie. 

Nagranie ze spotkania w sprawie obwodnicy Nowej Dęby i Majdanu Królewskiego: 

Wnioski w sprawie obwodnicy

Formularze jak i dodatkowe wnioski w sprawie przebiegu obwodnicy można wysłać na adres:

WBP Drosystem Sp. z.o.o., 

Ul. Milicja 1,

51-127 Wrocław

 do dnia 22.09.2022 

Warianty do konsultacji

Wariant 6
- długość ok. 13,64 km - Początek na istniejącej drodze krajowej nr 9 w Nowej Dębie przy skrzyżowaniu z drogą relacji DK9-Stale. Koniec obwodnicy w Komorowie przy skrzyżowaniu z drogą powiatową. Przebiega w granicach gminy Nowa Dęba na odc. ok. 5 km oraz w granicach gminy Majdan Królewski na odc. ok. 8,6 km. Droga trzykrotnie krzyżuje się z liniami kolejowymi nr 71 i 65.
 
Wariant 7
- długość ok. 12,99 km - Początek zlokalizowany jest na DK9 w Nowej Dębie 250 m przed skrzyżowaniem z drogą relacji DK9-Stale. Koniec obwodnicy w Komorowie przy skrzyżowaniu z drogą powiatową. Przebiega w granicach gminy Nowa Dęba na odc. ok. 4,8 km oraz w granicach gminy Majdan Królewski na odc. ok. 8,1 km. Droga krzyżuje się z liniami kolejowymi nr 71 i nr 65.
 
Wariant 8
- długość ok. 16,57 km - Początek na DK9 w Nowej Dębie przed Jadachami. Koniec na DK9 w Komorowie przy skrzyżowaniu z drogą powiatową. Przebiega w granicach gminy Nowa Dęba na odc. ok. 8,5 km, w granicach gminy Majdan Królewski na odc. ok. 7,8 km oraz w granicach gminy Baranów Sandomierski na odc. ok. 0,3 km. Droga krzyżuje się z linią kolejową nr 65.
 
Wariant 10
- długość ok. 17,96 km  - Początek na DK9 przed miejscowością Jadachy. Koniec wariantu na DK9 w Komorowie przy skrzyżowaniu z drogą powiatową. Przebiega w granicach gminy Nowa Dęba na odc. ok. 8,1 km, w granicach gminy Majdan Królewski na odc. ok. 9,6 km oraz w granicach gminy Baranów Sandomierski na odc. ok. 0,3 km. Droga krzyżuje się w linią kolejową nr 65 i w tym wariancie przechodzi w większości przez tereny leśne. 
 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama