reklama
reklama

Wybrano preferowany wariant obwodnicy Kolbuszowej. Co dalej?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Joanna Serafin

Wybrano preferowany wariant obwodnicy Kolbuszowej. Co dalej? - Zdjęcie główne

Kolejny krok w kierunku budowy obwodnicy Kolbuszowej został zrobiony. | foto Joanna Serafin

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIObwodnica Kolbuszowej nabiera kształtów. Wariant o długości 12,5 km, został wskazany jako preferowany przebieg trasy. Równolegle trwają prace m.in. nad szczegółową dokumentacją techniczną nowej drogi.
reklama

Do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie złożono wniosek o wydanie decyzji środowiskowych (DŚU) dla budowy obwodnic Kolbuszowej w ciągu drogi krajowej nr 9.

Jako preferowany wariant przyszłej obwodnicy Kolbuszowej wskazano trasę 4.1A. Ma ona długość około 12,5 km i przebiega po wschodniej stronie drogi krajowej nr 9 (DK9). Trasa rozpoczyna się w Cmolasie, a kończy w Widełce (gmina Kolbuszowa).

Alternatywne rozwiązanie

- We wniosku wskazaliśmy także wariant alternatywny 4A

- mówi Joanna Rarus, rzecznik prasowy GDDKiA oddział w Rzeszowie.

- Wskazanie obu wariantów przebiegu przyszłej obwodnicy jest wynikiem opracowania STEŚ-R (Etap I), w którym analizowano w tym samym stopniu szczegółowości łącznie cztery warianty, w tym jeden z podwariantem. Wszystkie analizowane warianty przewidywały przebieg obwodnicy w nowym śladzie bez ingerencji w istniejące pasy drogowe, z wyjątkiem koniecznych skrzyżowań z istniejącymi drogami

reklama

- dodaje.

Kolejne etapy przygotowań

Równolegle z procesem uzyskiwania decyzji środowiskowych dla obwodnicy prowadzone będą prace w ramach Etapu II STEŚ-R. Opracowana zostanie szczegółowa dokumentacja techniczna dla drogi klasy GP (głównej ruchu przyspieszonego), o przekroju dwujezdniowym, dwupasowym, z możliwością etapowego realizowania inwestycji.

W tym etapie planowane są między innymi:

  • szczegółowe badania geologiczno-inżynierskie,
  • dopracowanie rozwiązań drogowych i mostowych,
  • projektowanie systemów odwodnienia.
Zakończenie prac przygotowawczych przewidziano na IV kwartał 2025 roku. Obwodnica Kolbuszowej jest planowana do realizacji w systemie „projektuj i buduj” w latach 2026-2028. 

reklama

Nowa DK9

GDDKiA chce w najbliższych latach gruntownie zmienić przebieg DK9 w woj. podkarpackim. Ma ona prowadzić od S74 w okolicy Tarnobrzega do węzła Rzeszów Zachód na A4.

29 listopada tego roku poznaliśmy oferty na prace przygotowawcze dla trzech odcinków DK9 o łącznej długości ok. 44 km. Obwodnice Nowej Dęby i Kolbuszowej są elementem uzupełniającym i zapewniającym ciągłość nowego przebiegu trasy, która będzie liczyła ok. 70 km.   

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama