W przetargu na remont mostu na DK9 w Zarębkach złożono pięć ofert. Firma Stalmost ze Stalowej Woli zaoferowała zrealizowanie zadania za kwotę 1 197 384,73 zł.
- Zakres prac do wykonania obejmował będzie wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, remont podpór, konstrukcji nośnej, nawierzchni jezdni, poboczy technicznych wyniesionych, barieroporęczy, odwodnienia i izolacji, urządzeń dylatacyjnych, a także łożysk i dojazdów
- przekazała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie.
Termin wykonania zamówienia: do 5 miesięcy od daty podpisania umowy.
Kiedy rozpocznie się remont?
Remont mostu rozpoczął się w poniedziałek, 5 sierpnia. Wykonawca zajął się już pierwszą połową obiektu, zdzierając m.in. asfalt.
Utrudnienia dla kierowców na DK9
W związku z remontem motu w Zarębkach kierowcy poruszający się drogą krajową nr 9 będą musieli liczyć się z utrudnieniami.Przedstawiciel GDDKiA Bartosz Wysocki przekazał, że na czas remontu zostanie wprowadzony ruch wahadłowy na tym odcinków krajowej "dziewiątki".
Wykonawcy zamontowali już oznakowanie świetlne, co wprowadzi na tym odcinku ruch wahadłowy.
Brak remontu od 1996 roku
Most w Zarębkach, na trasie DK9 wybudowany został w 1959 r. i przebudowany w 1996 r. Od tego czasu na obiekcie wykonywane były roboty budowlane w zakresie m.in.: napraw powierzchniowych filarów i konstrukcji pomostu, napraw umocnienia skarp pod obiektem oraz remont ramp zejściowych na dojazdach.
- Most jest obiektem płytowym, o schemacie belki swobodnie podpartej ze wspornikami. Ustrój nośny stanowi monolityczny, żelbetowy dźwigar płytowy o zmiennej wysokości oraz obustronne wsporniki podchodnikowe. Całkowita długość pomostu wynosi 25,96 m, szerokość to 10 m, a rozpiętości przęseł wynoszą 15 m
- przekazali pracownicy rzeszowskiej GDDKiA.
Jak słyszymy od generalnej, zakres prac obejmie wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, a następnie remont podpór, konstrukcji nośnej, nawierzchni jezdni, poboczy technicznych wyniesionych, barieroporęczy, odwodnienia i izolacji, urządzeń dylatacyjnych, łożysk oraz dojazdów. Na zakończenie wykonane zostanie uporządkowanie terenu, w tym prace pod obiektem.
- Remont obiektu przyczyni się przede wszystkim do poprawy bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego. Z uwagi na obecne uszkodzenia elementów wyposażenia elementów obiektu tj. gzymsy, kapy chodnikowe oraz ubytki betonu korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego, niezbędne jest przeprowadzenie robót remontowych. Ich celem jest wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji. Prace nie zmienią istniejących parametrów obiektu i mają charakter odtworzeniowy
- wskazuje GDDKiA
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.