Po raz kolejny na sesji Rady Miejskiej w Kolbuszowej został poruszony temat godzin pracy urzędu miejskiego. Samorządowiec chce, aby "dopasować" magistrat do potrzeb mieszkańców, którzy nie kończą pracy o godz. 15.
Radny Michał Karkut przypomniał, że jeszcze w grudniu 2018 roku złożył petycję w sprawie zmiany godzin pracy urzędu miejskiego w Kolbuszowej. Odpowiedź, jaką uzyskał, brzmiała, że nie przewiduje się zmiany godzin pracy urzędu i nie ma takiej konieczności.
- Czy teraz, w związku z trwaniem pandemii, dostrzegacie taką potrzebę? Uważam, że wzorem Urzędu Skarbowego w Kolbuszowej, jednak w poniedziałki przynajmniej o te dwie godziny powinno wydłużyć się pracę urzędu
- podkreślił radny Michał Karkut.
Samorządowiec zaznaczył, że powinno się tak zreorganizować pracę magistratu, aby mieszkańcy, którzy chcą załatwić sprawy urzędowe, a pracują poza miejscem zamieszkania, mogli z tego skorzystać.
Radny podał na przykład sytuację jednego z mieszkańców. Goniec z Urzędu Gminy Kolbuszowa miał dostarczyć list do jednego z domów. Jednak nie było tam adresata listu, a małoletni domownik nie mógł go odebrać. Obydwoje rodzice pracuje w takim miejscu i w takich godzinach, że musieliby się zwalniać z pracy, żeby odebrać pismo.
Zdaniem samorządowca zmiana godzin pracy urzędu byłoby znacznym ułatwieniem dla mieszkańców.
Trochę innego zdania był Jan Zuba, burmistrz Kolbuszowej. Włodarz wyjaśnił, że w indywidualnych sprawach, jeżeli ktoś zadzwoni do magistratu i powie, że nie zdąży do godz. 16, ale chciałby w tym dniu załatwić sprawę, pracownik poczeka na tego mieszkańca.
- Nie ma powodu, żeby cały urząd pracował do godz. 18 - podkreślił szef gminy. W swojej wypowiedzi podkreślił, że zupełnie inna jest specyfika pracy urzędu skarbowego, gdzie tamten organ podlega centrali, a zmiany godzin pracy zostały wprowadzone w całej Polsce.
- Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, że są osoby, które pracują dłużej i nie są w stanie zdążyć przed zamknięciem urzędu - dodał Jan Zuba. - Jesteśmy elastyczni i kiedy taka osoba została wezwana, żeby odebrać korespondencję, proszę do nas zadzwonić, będzie osoba czekać i wyda tę korespondencję. To jest najlepsze rozwiązanie
- podkreślił burmistrz.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.