Mowa o wariantach 7 i 8, które wydają się być najmniej inwazyjne dla mieszkańców i mogą przynieść najmniej problemów, jeżeli chodzi o budowę. Więcej o wariantach piszemy w artykule: 300 metrowa estakada nad przystankiem kolejowym, wyburzenia domów. Tak rysują się warianty nowej DK9 w Cmolasie i okolicach
Mieszkańcy chcą jednak zmienić nieco ich przebieg, co zaproponowali podczas spotkania i z pewnością zaproponują to, wysyłąjąc formularze.
Wariant 7 – przedłużenie obwodnicy Nowej Dęby
To jedyny wariant, który nie zaczyna się w Komorowie, lecz bezpośrednio wchodzi w obwodnicę Nowej Dęby, jako jej przedłużenie na południe. Omija rezerwat Doliny Smarkatej i prowadzi przez tereny zielone, wzdłuż linii wysokiego napięcia.W Jagodniku konieczna byłaby rozbiórka 1 domu, 2 budynków gospodarczych i starej zabudowy na skrzyżowaniu dróg. W Cmolasie przewidziano usunięcie 2 domów (w tym jednego w budowie) oraz 5 zabudowań gospodarczych. W końcowym odcinku wariant łączy się z przebiegiem wariantu 4 i kieruje do obwodnicy Kolbuszowej.
Długość odcinka - 12,8 km
- Wyburzenia mieszkalne - 2
- Wyburzenia gospodarcze - 6
- Wyburzenia inne - 2 budowy
Wariant 8 – obejście Cmolasu od zachodu
Początek wspólny z wariantami 1 i 6 – w Komorowie przy kościele i cmentarzu – z takim samym zakresem rozbiórek.Następnie trasa odbija w stronę zachodnią, przecina rzekę Konotopę i całkowicie omija zabudowę Cmolasu. Bezpośrednio dochodzi do obwodnicy Kolbuszowej (Dubas – Zarębki).
Długość odcinka - 12,2 km
- Wyburzenia mieszkalne - 2
- Wyburzenia gospodarcze - 6
- Wyburzenia inne - szrot
Połączyć wariant 7 z wariantem 8
Mieszkańcy obecni na spotkaniu zaproponowali, aby połączyć wariant 8 z 7 i skorygować go ta, by poprowadzić go nieco dalej od zabudowań domów w Jagodniku i Cmolasie, a tym samym uniknąć wyburzeń. Wiązałoby się to z korektą trasy, która idzie nieopodal linii wysokiego napięcia.
Komentarze (0)