reklama

300 metrowa estakada nad przystankiem kolejowym, wyburzenia domów. Tak rysują się warianty nowej DK9 w Cmolasie i okolicach

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: T. Maciąg

300 metrowa estakada nad przystankiem kolejowym, wyburzenia domów. Tak rysują się warianty nowej DK9 w Cmolasie i okolicach - Zdjęcie główne

300 metrowa estakada nad przystankiem kolejowym, wyburzenia domów. Tak rysują się warianty nowej DK9 w Cmolasie i okolicach | foto T. Maciąg

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIPrzedstawiono aż dziewięć możliwych wariantów nowej trasy, która ma połączyć obwodnicę Nowej Dęby z obwodnicą Kolbuszowej. Każdy z nich różni się nie tylko przebiegiem, ale także skalą wyburzeń i wpływem na lokalne miejscowości – Komorów, Hadykówkę oraz Cmolas.
reklama
reklama

Wariant 1 – przez stadion w Komorowie i wieś Cmolas

Trasa rozpoczyna się przy końcu obwodnicy Nowej Dęby, w Komorowie, tuż obok kościoła i cmentarza. Następnie przechodzi przez stadion sportowy (do wyburzenia) i wchodzi w gminę Cmolas.

W Komorowie konieczne byłyby rozbiórki 2 domów i 3 budynków gospodarczych, a za stadionem kolejne 2 domy oraz zabudowania. Największe ingerencje przewidziano w Cmolasie, gdzie zniknęłyby 2 budynki mieszkalne i 9 gospodarczych. Dalej trasa prowadzi pod linią energetyczną i skręca na wschód w stronę obwodnicy Kolbuszowej (Dubas – Zarębki).

Długość odcinka - 10,9 km 

Wariant 2 – wzdłuż linii kolejowej i przez lasy

Podobnie jak wariant 5, wariant 2 rozpoczyna się przy końcu obwodnicy Nowej Dęby i biegnie powyżej wcześniejszych tras. Prowadzony jest za cmentarzem w Komorowie, wzdłuż linii kolejowej.

W Komorowie trzeba byłoby rozebrać 1 dom i 4 budynki gospodarcze. W dalszej części trasy do wyburzenia przewidziano kolejny budynek mieszkalny oraz wieżę telekomunikacyjną. Droga wchodzi w tereny leśne Nadleśnictwa Kolbuszowa i łączy się z wcześniejszymi przebiegami przy przystanku kolejowym w Cmolasie, kończąc na obwodnicy Kolbuszowej.

Długość odcinka - 9,6 km 

Wariant 3 – w śladzie wariantu 6

Na początku wariant 3 biegnie identycznie jak warianty 1 i 6, z takim samym zakresem rozbiórek. Następnie przejmuje trasę wariantu 6 – przewiduje więc budowę estakady o długości 300 metrów nad drogą powiatową i przejazdem kolejowym w Cmolasie, a także rozbiórkę 5 domów i 6 budynków gospodarczych w sąsiedztwie parkingu kolejowego.

reklama

Długość odcinka - 9,6 km 

Wariant 4 – przez Jagodnik Cmolaski

Początkowo biegnie jak wariant 1, z podobnym zakresem wyburzeń. Za Hadykówką trasa skręca w stronę Jagodnika Cmolaskiego.

Wariant 4 omija zwartą zabudowę Cmolasu, prowadząc po południowej stronie linii energetycznej, a następnie dochodzi do obwodnicy Kolbuszowej.

Długość odcinka - 11,9 km 

Wariant 5 – most nad Konotopą i wjazd do Cmolasu

Jest zbliżony do wariantu 2, jednak w dalszej części odchodzi na zachód. Po wyburzeniu w Komorowie 1 domu, 4 budynków gospodarczych i wieży telekomunikacyjnej trasa kieruje się w stronę rzeki Konotopy, którą przecina mostem.

Droga wchodzi następnie w zabudowę Cmolasu w pobliżu przystanku kolejowego i dalej prowadzi do obwodnicy Kolbuszowej.

reklama

Długość odcinka - 12,2 km 

Wariant 6 – estakada w Cmolasie

Na początku biegnie tak jak wariant 1, ale dalej odbija nieco wyżej – w stronę stacji paliw BP i domów weselnych. W Komorowie konieczna byłaby jedynie rozbiórka szrotu.

Pomiędzy Cmolasem a Hadykówką droga przecina DK9, następnie biegnie wzdłuż linii kolejowej. Najważniejszym elementem jest estakada o długości 300 metrów nad przejazdem kolejowym i drogą powiatową w Cmolasie. To rozwiązanie wymagałoby rozbiórki 5 domów i 6 budynków gospodarczych.

Długość odcinka - 9,6 km 

Wariant 7 – przedłużenie obwodnicy Nowej Dęby

To jedyny wariant, który nie zaczyna się w Komorowie, lecz bezpośrednio wchodzi w obwodnicę Nowej Dęby, jako jej przedłużenie na południe. Omija rezerwat Doliny Smarkatej i prowadzi przez tereny zielone, wzdłuż linii wysokiego napięcia.

reklama

W Jagodniku konieczna byłaby rozbiórka 1 domu, 2 budynków gospodarczych i starej zabudowy na skrzyżowaniu dróg. W Cmolasie przewidziano usunięcie 2 domów (w tym jednego w budowie) oraz 5 zabudowań gospodarczych. W końcowym odcinku wariant łączy się z przebiegiem wariantu 4 i kieruje do obwodnicy Kolbuszowej.

Długość odcinka - 12,8 km 

Wariant 8 – obejście Cmolasu od zachodu

Początek wspólny z wariantami 1 i 6 – w Komorowie przy kościele i cmentarzu – z takim samym zakresem rozbiórek.

Następnie trasa odbija w stronę zachodnią, przecina rzekę Konotopę i całkowicie omija zabudowę Cmolasu. Bezpośrednio dochodzi do obwodnicy Kolbuszowej (Dubas – Zarębki).

Długość odcinka - 12,2 km 

Wariant 9 – po wschodniej stronie DK9

To jedyny wariant w całości prowadzony po wschodniej stronie krajowej „dziewiątki”. Rozpoczyna się w Komorowie przy kościele i biegnie wzdłuż linii kolejowej.

Na tym odcinku konieczna byłaby rozbiórka 1 domu i budynku gospodarczego. Dalej droga prowadzi przez kompleksy leśne Nadleśnictwa Kolbuszowa, w rejon Pogorzałek, a następnie wchodzi w Cmolas od strony ulic Lasowiackiej i Krzywej. W tym miejscu kolizja z zabudową oznaczałaby wyburzenie 4 domów i 6 budynków gospodarczych.

Trasa nie wpisuje się w odcinek Dubas – Zarębki, lecz wprowadza się do obwodnicy Kolbuszowej w Zarębkach.

Długość odcinka - 11,2 km 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo