Pomieszczenie kierowania, nazywane w potocznej mowie „dyżurką”, jest niezmiernie istotnym punktem w strukturze każdej jednostki policji. To tutaj podejmowane są codzienne kluczowe decyzje, tu gromadzone są wszystkie zgłoszenia, a także koordynowane są działania operacyjne, nieprzerwanie przez całą dobę, przez 365 dni w roku.
Po metamorfozie
W piątek, 27 października odbyła się oficjalna uroczystość oddania zmodernizowanego stanowiska kierowania do użytku w Komendzie Powiatowej Policji w Kolbuszowej.Nowe stanowisko kierowania zostało umieszczone po prawej stronie odnowionej poczekalni. Przedtem zajmowane przez „dyżurkę” pomieszczenie po lewej stronie zostało przekształcone w biuro podawcze. W ramach przeprowadzonych prac odnowiona została także poczekalnia, wyposażona w urządzenie umożliwiające samodzielne sprawdzenie stanu trzeźwości. Dodatkowo, na parterze budynku zostanie zamontowany defibrylator, przekazany przez Józefa Kardysia, starostę kolbuszowskiego.
Remont obejmował przeprowadzenie szeregu prac budowlanych oraz zakup nowego wyposażenia, sprzętu komputerowego i mebli biurowych. Całkowity koszt inwestycji został pokryty z pieniędzy przekazanych na fundusz wsparcia policji przez urząd marszałkowski, starostwo powiatowe, gminę Kolbuszowa oraz pozostałe gminy z powiatu kolbuszowskiego.
- Modernizacja stanowiska kierowania pozwoliła na dostosowanie tego pomieszczenia do zmieniających się wymogów technicznych i poprawę warunków pracy funkcjonariuszy zespołu dyżurnych. Jesteśmy także przekonani, że wprowadzone rozwiązania usprawnią obsługę interesantów przychodzących do kolbuszowskiej jednostki
- dodaje Jolanta Skubisz-Tęcza, rzecznik prasowy KPP w Kolbuszowej.
Fot. KPP Kolbuszowa
Co należy do zadań dyżurnego?
Zespół Dyżurnych Wydziału Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Kolbuszowej składa się obecnie z 8 doświadczonych funkcjonariuszy.Ich głównym zadaniem jest zapewnienie ciągłego kontaktu społeczeństwa z formacją przez całą dobę. Jako dyżurni, są odpowiedzialni za skuteczną koordynację pracy policjantów w ramach jednostki. Osoby pełniące tę funkcję powinny posiadać odpowiednie doświadczenie, kompetencje oraz szeroką wiedzę na temat pracy policyjnej, jak również cechy umożliwiające efektywne wykonywanie tej odpowiedzialnej służby.
W ramach swoich obowiązków dyżurni zajmują się:
- Zapewnianiem natychmiastowej reakcji policji na zgłaszane wydarzenia
- Bieżącym kierowaniem (będącymi w dyspozycji) siłami i środkami, na przykład wysyłaniem patrolu na interwencje oraz podejmowaniem decyzji co do priorytetów obsługi interwencji
- Zapewnianiem właściwego obiegu informacji o zgłoszonych zdarzeniach
- Współpracą z dyżurnymi innych jednostek policji
- Obsługą systemów informatycznych służących do efektywnego zarządzania zgłoszeniami oraz koordynacji działań policyjnych
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.