Zmiana polega na tym, iż nie jest prowadzona bezpośrednia obsługa petentów. Klienci obsługiwani są w punkcie podawczym znajdującym na parterze, przy wejściu głównym urzędu, gdzie odbywa się składanie dokumentów.
Na jakim etapie?
- W miarę możliwości dokumentacja składana przez mieszkańca sprawdzana jest przez pracownika danego wydziału lub pracownika obsługującego punkt podawczy, na miejscu, co umożliwia szybkie skorygowanie ewentualnych błędów lub uzupełnienie brakującej dokumentacji - mówi Barbara Żarkowska, z kolbuszowskiego starostwa. W punkcie istnieje również możliwość płatności kartą.
- Dokumentacja, która zostaje złożona przez petentów, trafia na 48-godzinną kwarantannę - dodaje urzędniczka. Dopiero po tym czasie jest ona rejestrowana do systemu i przekazywana do merytorycznego wydziału do załatwienia.
Podczas składania dokumentów klienci otrzymują numer telefonu do merytorycznego wydziału, w którym załatwiają daną sprawę, dzięki czemu mogą skontaktować się telefonicznie z pracownikiem urzędu danego wydziału i sprawdzić, na jakim etapie jest ich sprawa.
Dodatkowy czas
Obecnie najliczniejszą grupę petentów stanowią mieszkańcy chcący załatwić swoje sprawy w wydziale komunikacji i transportu. - Petenci chcący odebrać dokumenty z tego właśnie wydziału mają taką możliwość w skrzydle bocznym budynku starostwa - tłumaczy Barbara Żarkowska.
- Jednocześnie przypominamy, że do 180 dni został wydłużony termin na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu - dodaje.
Urzędnicy zachęcają do załatwiania spraw przez ePUAP/profil zaufany. Osoby, które go nie mają, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami.
W sytuacjach wyjątkowo ważnych, po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu, będzie możliwy osobisty kontakt w urzędzie.
Starostwo otwarte jest w poniedziałek od 8 do 16, od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Numer telefonu:
17 744 57 71 lub 17 227 58 80