reklama

POWIAT KOLBUSZOWSKI. Jak wygląda praca w starostwie w czasie pandemii?

Opublikowano:
Autor:

POWIAT KOLBUSZOWSKI. Jak wygląda praca w starostwie w czasie pandemii? - Zdjęcie główne
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIW związku ze stanem zagrożenia epidemicznego w Polsce zmianie uległa organizacja pracy w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej. Jak teraz załatwić sprawy w urzędzie?

Zmiana polega na tym, iż nie jest prowadzona bezpośrednia obsługa petentów. Klienci obsługiwani są w punkcie podawczym znajdującym na parterze, przy wejściu głównym urzędu, gdzie odbywa się składanie dokumentów.

Na jakim etapie?

- W miarę możliwości dokumentacja składana przez mieszkańca sprawdzana jest przez pracownika danego wydziału lub pracownika obsługującego punkt podawczy, na miejscu, co umożliwia szybkie skorygowanie ewentualnych błędów lub uzupełnienie brakującej dokumentacji - mówi Barbara Żarkowska, z kolbuszowskiego starostwa. W punkcie istnieje również możliwość płatności kartą. 

- Dokumentacja, która zostaje złożona przez petentów, trafia na 48-godzinną kwarantannę - dodaje urzędniczka. Dopiero po tym czasie jest ona rejestrowana do systemu i przekazywana do merytorycznego wydziału do załatwienia. 

Podczas składania dokumentów klienci otrzymują numer telefonu do merytorycznego wydziału, w którym załatwiają daną sprawę, dzięki czemu mogą skontaktować się telefonicznie z pracownikiem urzędu danego wydziału i sprawdzić, na jakim etapie jest ich sprawa.

 Dodatkowy czas

Obecnie najliczniejszą grupę petentów stanowią mieszkańcy chcący załatwić swoje sprawy w wydziale komunikacji i transportu. - Petenci chcący odebrać dokumenty z tego właśnie wydziału mają taką możliwość w skrzydle bocznym budynku starostwa - tłumaczy Barbara Żarkowska. 

- Jednocześnie przypominamy, że do 180 dni został wydłużony termin na rejestrację pojazdu używanego sprowadzonego z terytorium państwa członkowskiego Unii Europejskiej oraz na zawiadomienie starosty o nabyciu lub zbyciu pojazdu - dodaje. 

Urzędnicy zachęcają do załatwiania spraw przez ePUAP/profil zaufany. Osoby, które go nie mają, mogą go potwierdzić za pośrednictwem bankowości elektronicznej, bez konieczności wizyty w urzędzie. Ta metoda pozwala wszcząć sprawę, a także składać pisma i większość wniosków wraz z załącznikami. 

W sytuacjach wyjątkowo ważnych, po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu terminu, będzie możliwy osobisty kontakt w urzędzie.

Starostwo otwarte jest w poniedziałek od 8 do 16, od wtorku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.
Numer telefonu:
17 744 57 71 lub 17 227 58 80

Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE