Reklama

Oszukani na BLIKA. 4 mieszkańców powiatu kolbuszowskiego straciło swoje oszczędności

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

Oszukani na BLIKA. 4 mieszkańców powiatu kolbuszowskiego straciło swoje oszczędności  - Zdjęcie główne

Mieszkańcy powiatu kolbuszowskiego zostali oszukani metodą na BLIKA. | foto pixabay.com

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCI Policjanci przyjęli zgłoszenie od czterech mieszkańców powiatu kolbuszowskiego, którzy zostali oszukani i stracili kilka tysięcy złotych.

Koleżanka, przyszła bratowa, znajomy i mama – pod te osoby podszyli się wczoraj (środa, 13 lipca) cyberprzestępcy, którzy wyłudzili pieniądze metodą na BLIKA. Czterech mieszkańców powiatu kolbuszowskiego, za pomocą komunikatorów otrzymali prośby o wygenerowanie kodu BLIK. Uwierzyli, że o pomoc finansową proszę ich znajomi i w ten sposób stracili od tysiąca do trzech tysięcy złotych.

- Oszustwo na BLIK jest jednym z popularniejszych oszustw internetowych. Polega na wyłudzeniu kodu do płatności, najczęściej z wykorzystaniem komunikatorów, bądź kont w serwisach społecznościowych. Z potencjalną ofiarą kontaktuje się cyberprzestępca i podszywając się pod członka rodziny lub znajomego prosi o pilną pożyczkę. Aby zrealizować swój cel namawia do wygenerowania kodu płatności telefonem, a następnie przesłania go „znajomemu”

- wyjaśnia kom. Jolanta Skubisz-Tęcza, oficer prasowy KPP w Kolbuszowej. 

Mieszkańcy powiatu kolbuszowskiego stracili pieniądze 

W ten sposób czworo mieszkańców powiatu kolbuszowskiego straciło wczoraj po południu, od tysiąca do trzech tysięcy złotych. Trzy oszukane kobiety i jeden mężczyzna złożyli w tej sprawie stosowne zawiadomienia w kolbuszowskiej  jednostce.

Przedstawicielka kolbuszowskiej komendy informuje, że z relacji pokrzywdzonych wynikało, że we wszystkich przypadkach oszuści działali w ten sam sposób. Najpierw każdy z pokrzywdzonych odebrał za pomocą komunikatora prośbę od niby znajomej osoby, o wygenerowanie kodu BLIK. W dwóch przypadkach prośba pochodziła od rzekomych znajomych, w jednym od mamy pokrzywdzonej, jeszcze w innym od przyszłej bratowej oszukanej kobiety.

Pokrzywdzeni, wierząc, że ich bliscy potrzebują pieniędzy, wygenerowali kody BLIK i przesłali je znajomym. W ten sposób pokrzywdzeni stracili w dwóch przypadkach po tysiąc złotych, w jednym 1500 złotych, w kolejnym 3000 złotych.

Z przekazanych przez pokrzywdzonych informacji wynikało, że pieniądze zostały wybrane z bankomatu w innym mieście na terenie Polski.

W sprawie trwają dalsze czynności.

- Policjanci apelują o ostrożność. Pamiętajmy, aby weryfikować wszelkie przesłane za pomocą Internetu prośby o pożyczenie pieniędzy. Najlepiej skontaktować się ze znajomym proszącym nas o BLIK czy pożyczkę z innego telefonu i sprawdzić czy rzeczywiście potrzebuje od nas pomocy finansowej, czy może mamy do czynienia z oszustwem

- przestrzegają funkcjonariusze.

Czym jest BLIK? 

BLIK – system płatności mobilnych uruchomiony 9 lutego 2015 przez sześć polskich banków. Umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie płatności bezgotówkowych w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz dokonywanie przelewów i generowanie czeków z cyfrowym kodem.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy