Jedna z mieszkanek naszego powiatu straciła 4 tys. złotych przy sprzedaży sukni ślubnej wycenionej na kilkaset złotych, inna blisko 2 tys. złotych.
- Do obydwu pokrzywdzonych odezwali się klienci zdecydowani na zakup wystawionych przedmiotów. Po krótkiej wymianie korespondencji oszuści wysyłali sprzedającym linka i np. kod, poprzez który miały one potwierdzić otrzymanie płatności. Jak się okazało, zamiast uzgodnionej zapłaty na swoje konto, kobiety straciły pieniądze
- tłumaczy Jolanta Skubisz-Tęcza.
ZOBACZ TAKŻE: Na poligonie w Nowej Dębie trwa największe wydarzenie tego roku. Będzie bardzo głośno [ZDJĘCIA]
Inna z pokrzywdzonych straciła ponad 2 tys. złotych, chcąc pomóc swojemu znajomemu, któremu brakło kilka złotych do opłacenia przesyłki. Fałszywa informacja zawierała link, po którego kliknięciu kobieta straciła pieniądze.
Zmieniająca się rzeczywistość, rozwój cywilizacji, a wraz z nią nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych powodują, że już od wielu lat obserwujemy coraz większą liczbę osób pokrzywdzonych przez różnego rodzaju aktywność w internecie. Dlatego też tak ważna jest stała edukacja w tym zakresie.
W Komendzie Powiatowej Policji w Kolbuszowej działania te są prowadzone w ramach Wojewódzkiego Programu Profilaktycznego "Cyberbezpieczni". Jego głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa użytkowników internetu.
- Mając na uwadze, iż jedną z głównych przyczyn oszustw, do których dochodzi podczas transakcji internetowych, jest brak świadomości na temat sposobów i metod stosowanych przez oszustów, przybliżamy sprawy, jakie w ostatnim okresie czasu dotknęły naszych mieszkańców
- mówi komisarz Jolanta Skubisz-Tęcza, oficer prasowy KPP w Kolbuszowej.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.