Trakt dla pieszych ma powstać po obu stronach "dziewiątki". Do jego wykonania nie zostanie jednak użyta kostka brukowa. Zgodnie z dokumentacją przetargową ma on mieć nawierzchnię asfaltową (taki trakt już istnieje w Komorowie).
Zanim jednak prace się rozpoczną, firma, która wygra przetarg, będzie musiała go zaprojektować i dopiero później wykonać. Chętnych do podjęcia się tego zadania było sześć firm. Najniższą cenę zaproponowała firma Ekoton - Zieleń i Budownictwo z Nowej Dęby. Najdroższą (2 mln 209 tys. zł) Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Mielca.
- Teraz komisja przetargowa przeanalizuje złożone oferty. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty stosowane będą następujące kryteria oceny ofert: cena oferty (60 proc.) oraz kryteria pozacenowe: okres gwarancji (20 proc.) i termin realizacji (20 proc) - mówi Bartosz Wysocki z GDDKiA oddział w Rzeszowie.
Chodnik ma powstać w dwóch odcinkach. Będzie to 420 metrów po lewej stronie drogi oraz 490 m po prawej stronie. Inwestycja obejmuje również budowę przejścia dla pieszych między zatokami autobusowymi.
- Prace projektowe i roboty budowlane zostaną ukończone w terminie 22 miesiące od podpisania umowy. Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych - dodają przedstawiciele GDDKiA.