Pierwszy konkurs na stanowisko dyrektora Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej ogłoszony został w maju. Rozpatrzenie ewentualnych zgłoszeń miało nastąpić najpóźniej 30 września tego roku. Tak się jednak nie stanie. Zarząd Województwa Podkarpackiego, na posiedzeniu 19 lipca, zdecydował o odwołaniu konkursu. Powodu nie podał, bo zgodnie z regulaminem konkursu, nie musiał.
Udało nam się wówczas ustalić, że jedynym kandydatem na to stanowisko był obecny dyrektor instytucji. Jacek Bardan muzeum kieruje od 18 lat. Jego umowa wygasa z końcem tego roku.
Konkurs na dyrektora MKL w Kolbuszowej ogłoszony został ponownie 27 września. Na przesłanie swoich zgłoszeń kandydaci mają czas do 4 listopada. Zgodnie z zapowiedzią, rozpatrzenie ofert nastąpi nie później niż do 30 listopada.
Czy swoją kandydaturę ponownie złoży obecny dyrektor Jacek Bardan? W rozmowie z Korso szef muzeum powiedział, że już podjął decyzję, ale na razie nie chce o niej oficjalnie informować.
Wymagania - obowiązkowe na stanowisko dyrektora MKL w Kolbuszowej
- wykształcenie wyższe drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie w rozumieniu przepisów o szkolnictwie wyższym;
- udokumentowane doświadczenie zawodowe - min. 5-letnie w instytucji kultury;
- doświadczenie w zarządzaniu zespołem ludzkim – co najmniej 3-letnie w instytucji kultury;
- ukończone studia podyplomowe lub kursy, szkolenia z zakresu: muzealnictwa, zarządzania w kulturze i pokrewnych kierunków;
- znajomości przynajmniej jednego języka obcego w stopniu pozwalającym na prowadzenie kontaktów służbowych w sferze działalności instytucji;
- znajomość przepisów prawa regulujących funkcjonowanie samorządowych instytucji kultury, w szczególności instytucji muzealnych;
- znajomość problematyki, będącej przedmiotem działalności Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej;
- stan zdrowia pozwalający na wykonywanie pracy na stanowisku kierowniczym;
- korzystanie z pełni praw publicznych;
- brak skazania za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- brak zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi.
Informacje o stanowisku i zakres wykonywanych zadań:
- dyrektor Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej zostanie powołany na okres 3 lat; wymiar etatu: 1/1;
- miejsce wykonywania pracy: Muzeum Kultury Ludowej w Kolbuszowej 36-100 Kolbuszowa, ul. Kościuszki 6;
- reprezentowanie muzeum na zewnątrz;
- kierownictwo i nadzór nad całością działalności muzeum;
- nadzór nad majątkiem muzeum, w tym jego zbiorami i ich ewidencjonowaniem;
- nadzór nad kontrolą wewnętrzną według procedur wewnętrznych kontroli finansowej;
- ustalanie planu finansowego muzeum;
- przedstawianie organizatorowi planów finansowych, rocznych planów działalności, sprawozdań oraz wniosków dotyczących muzeum;
- racjonalne i efektywne gospodarowanie posiadanymi środkami finansowymi i materialnymi;
- przedkładanie radzie muzeum sprawozdań rocznych do oceny i rocznych planów działalności do zaopiniowania;
- wykonywanie czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników muzeum;
- wydawanie wewnętrznych aktów normatywnych;
- tworzenie warunków umożliwiających planowanie i realizowanie w muzeum zadań obronnych oraz zadań w obszarze zarządzania kryzysowego, określonych odrębnymi przepisami.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.