O tym zdarzeniu poinformowali policję w połowie maja 2019 r. pracownicy kolei.
- Z ich zgłoszenia wynikało, że kierowca czerwonej toyoty wjechał na przejazd kolejowy pomimo włączonego czerwonego światła i opadających zapór, a następnie cofnął uszkadzając opuszczoną zaporę. Z relacji zgłaszających wynikało również, że kilka metrów dalej samochód się zatrzymał i wysiadł z niego pasażer, który obejrzał tył samochodu, a następnie wsiadł do toyoty, która odjechała z miejsca zdarzenia - relacjonuje Jolanta Skubisz-Tęcza, rzecznik KPP w Kolbuszowej.
Sprawą zajęli się kolbuszowscy policjanci. Niestety zapis z monitoringu z przejazdu był nieczytelny. Funkcjonariusze sprawdzali okoliczne monitoringi i dzięki tej dociekliwości udało się ustalić dane samochodu.
Jak się okazało , toyotą kierowała 62-letnia mieszkanka powiatu mieleckiego. - Kobieta usłyszała zarzut nie zastosowania się do sygnału drogowego oraz spowodowania zagrożenia bezpieczeństwa dla jadącego z nią pasażera - mówi oficer prasowy.
62-latka przyznała się do popełnienia tych wykroczeń. Teraz jej sprawą zajmie się kolbuszowski sąd.
Policjanci apelują o rozwagę i rozsądek podczas przejeżdżania i zbliżania się do przejazdów kolejowych. Funkcjonariusze przypominają, do czego kierujący pojazdem jest obowiązany:
- zbliżając się do przejazdu kolejowego oraz przejeżdżając przez przejazd zachować szczególną ostrożność;
- przed wjechaniem na tory upewnić się, czy nie zbliża się pojazd szynowy oraz przedsięwziąć odpowiednie środki ostrożności, zwłaszcza jeżeli wskutek mgły lub z innych powodów przejrzystość powietrza jest zmniejszona;
- prowadzić pojazd z taką prędkością, aby mógł go zatrzymać w bezpiecznym miejscu, gdy nadjeżdża pojazd szynowy lub gdy urządzenie zabezpieczające albo dawany sygnał zabrania wjazdu na przejazd;
- w razie unieruchomienia pojazdu na przejeździe kolejowym niezwłocznie usunąć go z przejazdu, a jeżeli nie jest to możliwe, ostrzec kierującego pojazdem szynowym o niebezpieczeństwie.
Kierującemu pojazdem zabrania się:
- objeżdżania opuszczonych zapór lub półzapór oraz wjeżdżania na przejazd, jeżeli opuszczanie ich zostało rozpoczęte lub podnoszenie nie zostało zakończone;
- wjeżdżania na przejazd, jeżeli po drugiej stronie przejazdu nie ma miejsca do kontynuowania jazdy;
- wyprzedzania pojazdu na przejeździe kolejowym i bezpośrednio przed nim;
- omijania pojazdu oczekującego na otwarcie ruchu przez przejazd, jeżeli wymagałoby to wjechania na część jezdni przeznaczoną dla przeciwnego kierunku ruchu.