Skarga dotyczyła Zakładu Usług Komunalnych.
Jak można było przeczytać w dokumencie, mieszkańcom nie podobał się fakt, że nie zostali oni poinformowani o podwyżce cen wody.
Zostało wyjaśnione, że w terminie 7 dni, od ustalenia stawek, takie powiadomienie powinno znaleźć się na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie. Informacja ta powinna pojawić się również na stronie gminy. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zamieszcza zatwierdzoną taryfę albo tymczasową taryfę na swojej stronie internetowej lub udostępnia ją w punktach obsługi klientów.
Wójt gminy Niwiska zamieścił 17 maja 2018 r. zatwierdzoną taryfę na stronie BIP UG Niwiska. Tak samo Zakład Usług Komunalnych w Niwiskach udostępnił taryfę w punkcie obsługi klienta, tj. w siedzibie w Niwiskach. Również dyrektor Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Rzeszowie ogłosił w BIP zatwierdzone taryfy dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w Niwiskach.
Jak stwierdzili radni, procedura ogłoszenia taryfy została zrealizowana zgodnie z przepisami. Na tej postawie Rada Gminy Niwiska uznała, że nie ma przesłanek do uznania skargi za zasadną.