Samorządy w całym kraju włączają do porządku obrad punkt dotyczący uchwały w sprawie obrony dobrego imienia Jana Pawła II. Radni nie chcą zgodzić się z doniesieniami, że Karol Wojtyła miał wiedzieć o pedofilii wśród księży, zanim jeszcze został papieżem i że miał pomagać kapłanom w uniknięciu poniesienia konsekwencji.
Będą głosować
Podczas sesji Rady Miejskiej w Kolbuszowej w czwartek (30 marca) samorządowcy przedyskutują zasadność uchwały.
W projekcie dokumentu czytamy, że święty Jan Paweł II jest wielkim autorytetem dla Polaków oraz społeczeństwo całego świata. Przyczynił się do upadku komunizmu w Polsce i Europie oraz do zakończenia zimnej wojny.
Radni podkreślają, że papież, był wielkim orędownikiem poszanowania wolności, zawsze miał w sercu starania o godne miejsce Polski wśród innych narodów. Jego szczególna wrażliwość skierowana była na prawa ludzi pracy i sprawiedliwość społeczną.
Mieszkańcy bronią
- Nie możemy zaakceptować sytuacji, w której imię naszego Wielkiego Rodaka jest wykorzystywane do walki politycznej. Podstawy tej nie da się wytłumaczyć żadnymi logicznymi względami, jak tylko chęcią ataku na chrześcijańskie podwaliny naszej wspólnoty
- nadmieniają członkowie rady miejskiej. Dodają, że św. Jan Paweł II jest najwybitniejszym Polakiem w historii i jego osoba znajduje szczególne miejsce w sercach mieszkańców naszej gminy.
- Rada Miejska w Kolbuszowej wyraża swój zdecydowany sprzeciw wobec obrażania dobrego imienia św. Jana Pawła II. Pragniemy podziękować wszystkim mieszkańcom gminy Kolbuszowa, którzy bronią dobrego imienia św. Jana Pawła II i zachęcamy, aby czynili to nadal - podsumowali samorządowcy z gminy Kolbuszowa.
O wynikach głosowania radnych poinformujemy w kolejnym numerze Korso Kolbuszowskie.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.