Reklama

Dwie kobiety z powiatu kolbuszowskiego padły ofiarą oszustów. Straciły kilka tysięcy złotych

Opublikowano: Ostatnia modyfikacja:
Autor: | Zdjęcie: pixabay.com

Dwie kobiety z powiatu kolbuszowskiego padły ofiarą oszustów. Straciły kilka tysięcy złotych  - Zdjęcie główne

Dwie kobiety padły ofiarą oszustów. | foto pixabay.com

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCI Mieszkanki powiatu kolbuszowskiego powiadomiły policjantów o kolejnych oszustwach, do których doszło w ostatnim czasie. Kobiety w wyniku transakcji internetowych straciły po kilka tysięcy złotych.

W ubiegłym tygodniu do Komendy Powiatowej Policji w Kolbuszowej zgłosiła się mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, która złożyła zawiadomienie o oszustwie internetowym. Z relacji kobiety wynikało, że na jednej z popularnych platform handlowych wystawiła do sprzedaży toaletkę.

- Zakupem zainteresowała się inna kobieta, która zaproponowała, że sama pokryje koszty dostawy towaru. W tym celu poprosiła sprzedającą o podanie m.in. adresu, a także numeru konta, następnie przesłała link do formularza, twierdząc, że sprzedająca musi go tylko wypełnić i wtedy otrzyma pieniądze. Kobieta uzupełniła formularz, wpisując dane logowania do swojego banku

- relacjonuje kom. Jolanta Skubisz-Tęcza, oficer prasowy KPP w Kolbuszowej. 

Zaniepokoiła się kiedy nie mogła zamknąć formularza i wtedy z innego komputera zalogowała się do swojego banku i zauważyła, że z jej rachunku wykonano dwie płatności na kwotę niemal 3 tys. złotych.

Tego samego dnia policjanci przyjęli kolejne zgłoszenie od oszukanej mieszkanki powiatu kolbuszowskiego. Kobieta zawiadomiła, że chwilę wcześniej odebrała telefon od innej kobiety podającej się za pracownicę banku. Rozmówczyni poinformowała pokrzywdzoną, że na jej rachunku znajdują się podejrzane operacje finansowe, a następnie zaczęła ją wypytywać, czy w ostatnim czasie nie zgubiła dokumentów, jak również czy kupuje na portalach internetowych. Po krótkiej rozmowie kobieta poinformowała, że przełącza pokrzywdzoną do specjalisty ds. cyberprzestępczości. 

Mężczyzna powiedział jej, że ktoś chciał na jej rachunek zaciągnąć kredyt. Zapewnił, że aby anulować tę operację kobieta musi zmienić limit do wypłaty gotówki przy użyciu kodu BLIK. Mężczyzna instruował pokrzywdzoną, co ma robić, prosząc o kilkukrotne podanie kodu, pod pozorem zmiany ustawień rachunku. W wyniku tej rozmowy kobieta straciła kilka tysięcy złotych.

- W obydwu sprawach zostanie przeprowadzone postępowanie w celu ustalenia sprawców oszustw. Policjanci apelują o czujność i rozwagę

- zaznacza przedstawicielka kolbuszowskiej policji.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy