reklama
reklama

Duży remont mostu w Zarębkach na drodze krajowej nr 9

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: J. Serafin

Duży remont mostu w Zarębkach na drodze krajowej nr 9 - Zdjęcie główne

Będzie duży remont mostu w Zarębkach na drodze krajowej nr 9. | foto J. Serafin

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIGeneralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie ogłosiła przetarg na remont 4 mostów na Podkarpaciu. Wśród nich znalazł się obiekt znajdujący się w Zarębkach, na drodze krajowej nr 9.
reklama

Do 15 kwietnia (poniedziałek) można składać oferty w przetargu na remont czterech mostów w ciągu dróg krajowych nr 84, 28 oraz 9.

  1. Postępowanie przetargowe zostało podzielone na cztery części:
  2. Remont mostu przez rzekę San w Lesku w ciągu DK84 w km 11+801
  3. Remont mostu przez rzekę Jasiołka w Jaśle w ciągu DK28c w km 1+897
  4. Remont mostu przez rzekę Stupnica w Birczy w ciągu DK28 w km 315+471
  5. Remont mostu przez rzekę Przyrwa w Zarębkach w ciągu DK9 w km 161+773
Jak informuje GDDKiA w Rzeszowie, wykonawcy mogą składać oferty na wszystkie zadania lub tylko wybrane. Oferty złożone w przetargu będą sprawdzane i oceniane według trzech kryteriów: ceny (60 proc.), przedłużenia okresu gwarancji jakości (20 proc.) oraz terminu realizacji (20 proc.).

reklama

DK9 - remont mostu przez rzekę Przyrwa

Most w Zarębkach, na trasie DK9 wybudowany został w 1959 r. i przebudowany w 1996 r. Od tego czasu na obiekcie wykonywane były roboty budowlane w zakresie m.in.: napraw powierzchniowych filarów i konstrukcji pomostu, napraw umocnienia skarp pod obiektem oraz remont ramp zejściowych na dojazdach.

- Most jest obiektem płytowym, o schemacie belki swobodnie podpartej ze wspornikami. Ustrój nośny stanowi monolityczny, żelbetowy dźwigar płytowy o zmiennej wysokości oraz obustronne wsporniki podchodnikowe. Całkowita długość pomostu wynosi 25,96 m, szerokość to 10 m, a rozpiętości przęseł wynoszą 15 m

- przekazali pracownicy rzeszowskiej GDDKiA. 

Jak słyszymy od generalnej, zakres prac obejmie wykonanie prac rozbiórkowych elementów wyposażenia, a następnie remont podpór, konstrukcji nośnej, nawierzchni jezdni, poboczy technicznych wyniesionych, barieroporęczy, odwodnienia i izolacji, urządzeń dylatacyjnych, łożysk oraz dojazdów. Na zakończenie wykonane zostanie uporządkowanie terenu, w tym prace pod obiektem.

reklama

- Remont obiektu przyczyni się przede wszystkim do poprawy bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego. Z uwagi na obecne uszkodzenia elementów wyposażenia elementów obiektu tj. gzymsy, kapy chodnikowe oraz ubytki betonu korpusów przyczółków, filarów i ustroju nośnego, niezbędne jest przeprowadzenie robót remontowych. Ich celem jest wykonanie robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji. Prace nie zmienią istniejących parametrów obiektu i mają charakter odtworzeniowy

- wskazuje GDDKiA.

Termin wykonania zamówienia: do 6 miesięcy od daty podpisania umowy.

Przypomnijmy, że już niebawem rozpoczną się prace związane z budową chodnika wzdłuż drogi krajowej nr 9. O tym przeczytasz w artykule: Chodnik od Kolbuszowej do Zarębek za prawie 4 mln zł. Będą usuwać ogrodzenia i pozyskiwać grunty

reklama

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama