Reklama

7 ofert na koncepcję dużej obwodnicy Kolbuszowej. Co dalej?

Opublikowano: 19 listopada 2020 09:41
Autor: bp

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:

Przeczytaj również:

wiadomosci Początkiem października Generalna Dyrekcje Dróg Krajowych i Autostrad w Rzeszowie otworzyło oferty w przetargu na wykonanie Studium Korytarzowego (SK), Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). Przygotowaniem dokumentacji zainteresowanych jest 7 firm.

Najtańszą ofertę na koncepcję dużej obwodnicy Kolbuszowej w ciągu DK9 złożyła firma Egis Poland na kwotę 2 819 160,00 zł, a najdroższą firma Ivia na kwotę 4 735 500,00 zł. Teraz komisja przetargowa analizuje złożone oferty.


Czytaj także: Posłanka: Gdyby głupota umiała fruwać, unosiłby się pan jak gołębica. Co na to starosta?


- Inwestycja planowana jest do realizacji w systemie „Projektuj i buduj” w latach 2026-2028. Obwodnica Kolbuszowej powstanie w nowym śladzie drogi krajowej nr 9 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) o długości ok. 8,5 km. Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja obejmuje budowę pełnego zakresu DK9 klasy GP wraz ze skrzyżowaniami (ewentualnie węzłami), drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi zapewniającymi dostęp do drogi publicznej, obiektami inżynierskimi i ochrony środowiska oraz usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą

- wyjaśnia Bartosz Wysocki, rzecznik prasowy GDDKiA w Rzeszowie.


Zobacz także: Najnowocześniejsze więzienie w Polsce powstanie obok naszego powiatu. Gdzie?


Istniejący odcinek drogi krajowej nr 9 przechodzi przez miasto Kolbuszowa wśród zwartej zabudowy mieszkaniowej z licznymi jednopoziomowymi skrzyżowaniami i przejściami dla pieszych. Duże natężenie ruchu, na które składa się w głównej mierze ruch tranzytowy, jest niezwykle uciążliwe dla mieszkańców. Generalna dyrekcja zaznacza, że celem budowy obwodnicy Kolbuszowej jest więc przede wszystkim wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście.

- Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Nowa trasa ułatwi tranzyt w ciągu drogi krajowej nr 9 Rzeszów - Radom i dalej w kierunku południowym, tj. do przejścia granicznego w Barwinku. Usprawni to ruch tranzytowy, którego część, z drogi ekspresowej S7 przejmuje DK9. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju

- informuje rzeszowski oddział GDDKiA.


To może cię zainteresować: Czy chcesz zaszczepić się przeciwko Covid-19? [ANKIETA]


Obwodnica Nowej Dęby w ciągu DK9

12 października otwarto również oferty w przetargu na wykonanie studium korytarzowego, studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R), uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla budowy obwodnicy Nowej Dęby w ciągu DK9.

Ofert złożyło 5 firm. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem MPRB na kwotę 2 373 900,00 zł. Najdroższą ofertę złożyła firma Multiconsult Polska na kwotę 3 607 024,20 zł. Aktualnie trwa analiza złożonych ofert.

UDOSTĘPNIJ NA: UDOSTĘPNIJ NA:
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ - Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.