reklama
reklama

Wypadek w Zielonce w środku nocy. Samochód sam wezwał służby ratunkowe. Ranna jedna osoba

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum Korso Kolbuszowskie

Wypadek w Zielonce w środku nocy. Samochód sam wezwał służby ratunkowe. Ranna jedna osoba - Zdjęcie główne

Do zdarzenia drogowego w Zielonce doszło w środku nocy. | foto Archiwum Korso Kolbuszowskie

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIW niedzielę w nocy, 25 lutego, w Zielonce doszło do wypadku. Samochód osobowy wpadł do rowu. System E-Call sam powiadomił służby ratunkowe. Możliwe, że dzięki temu udało się uniknąć tragedii. Jedna osoba została ranna i trafiła do szpitala.
reklama

Zdarzenie drogowe miało miejsce na drodze wojewódzkiej w Zielonce. Przez system E-Call zostały wezwane służby ratunkowe. Tym razem zgłoszenie okazało się zasadne. Interweniowała straż pożarna, policja i pogotowie ratunkowe. 

Dyżurny kolbuszowskiej straży pożarnej otrzymał wezwanie o godz. 3:34. Na miejsce wyjechał jeden zastęp PSP oraz druhowie ze Staniszewskiego oraz Zielonki. Jak informuje bryg. Marcin Wieczerzak, oficer prasowy Komendy Powiatowej PSP w Kolbuszowej, jedna osoba została ranna. Przewieziono ją do szpitala na dalsze badania.

Stosunkowo często zdarza się, że zgłoszenia z systemu E-Call nie potwierdzają się. Mimo to służby zawsze je weryfikują i nigdy ich nie bagatelizują. Ostatni taki przypadek miał miejsce w Kolbuszowej Górnej. Wówczas pomoc wezwał naprawiany w jednym z warsztatów samochodowych pojazd. Alarm uznano jako fałszywy. Pisaliśmy o tym w artykule: Kolbuszowa Górna: Samochód sam powiadomił o wypadku, którego nie było. Na ratunek ruszyły służby

Zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej, począwszy od 1 kwietnia 2018 roku, w Europie wszystkie nowe homologowane modele pojazdów osobowych i dostawczych o masie do 3,5 tony muszą być wyposażone w system eCall. Jest to moduł, który automatycznie wykrywa wypadki drogowe i informuje o nich służby ratunkowe, co ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach i przyspieszenie reakcji służb ratunkowych w momencie zagrożenia.

ECall w samochodach przesyła zgłoszenia alarmowe automatycznie po wykryciu wypadku przez czujniki pojazdu, lub mogą być one inicjowane manualnie przez kierowcę lub pasażerów. Takie zgłoszenia są traktowane przez operatorów numerów alarmowych jako zasadne. Szczególnie ważne są one w przypadkach, kiedy rozmowa z osobą w pojeździe potwierdza zdarzenie, lub gdy niemożliwe jest nawiązanie kontaktu głosowego, ale przekazano minimalny zestaw danych, w tym lokalizację.

Jeśli moduł eCall w pojeździe zostanie aktywowany przypadkowo, np. przez naciśnięcie przycisku SOS, operator numerów alarmowych skontaktuje się, by zweryfikować sytuację. W przypadku, gdy sytuacja nie jest nagląca, należy to przekazać operatorowi. Milczenie lub nieodpowiadanie na połączenie będzie interpretowane jako poważne zagrożenie, np. nieprzytomność osób w pojeździe, co skutkować będzie skierowaniem zgłoszenia do służb ratunkowych w celu udzielenia pomocy.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama