reklama

Tyle wyburzeń domów i budynków zakładają warianty nowej części drogi krajowej nr 9

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Canva.com

Tyle wyburzeń domów i budynków zakładają warianty nowej części drogi krajowej nr 9 - Zdjęcie główne

Tyle wyburzeń domów i budynków zakładają warianty nowej części drogi krajowej nr 9 | foto Canva.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIW środę, 10 września w Samorządowym Ośrodku Kultury w Cmolasie odbyło się pierwsze spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami, dotyczące budowy nowej drogi krajowej nr 9 (odcinek biegnący przez Cmolas, Hadykówkę i Komorów). Projektanci mówili m.in. o planowanych wyburzeniach.
reklama

Podczas spotkania projektanci podkreślili, że projektując 9 wariantów łącznika pomiędzy obwodnicą Kolbuszowej a obwodnicą Nowej Dęby, napotkali na wiele trudności. Powodem jest zwarta zabudowa, dotycząca głównie Cmolasu. Stąd praktycznie wszystkie zaproponowane warianty przewidują wyburzenia domów, budynków gospodarczych i innych obiektów. 

reklama

W których wariantach jest najwięcej wyburzeń? 

Wariant nr 1

Początek Wariantu 1 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Komorów (gmina Majdan Królewski) w miejscu planowanego skrzyżowania z tą drogą planowanej obwodnicy Nowej Dęby. Trasa prowadzona jest w kierunku południowym w sąsiedztwie cmentarza komunalnego, a następnie biegnie równolegle do istniejącej drogi DK9 po jej zachodniej stronie przez tereny zabudowy, a także obszary leśne i tereny polno łąkowe. Na terenie gminy Cmolas droga przechodzi przez zwartą zabudowę miejscowości Cmolas. Koniec drogi zaplanowano na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Cmolas w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Długość drogi w tym wariancie wynosi 10,9 km, przy czym na długości 8,1 km biegnie w granicach gminy Cmolas.

reklama

  • Wyburzenia mieszkalne - 6
  • Wyburzenia gospodarcze - 14
  • Wyburzenia inne - brak

Wariant nr 2

Początek Wariantu 2 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Komorów (gmina Majdan Królewski) w miejscu planowanego skrzyżowania z tą drogą obwodnicy Nowej Dęby. Trasa prowadzona jest pierwotnie w kierunku południowo – wschodnim, a następnie południowym równolegle do istniejącej DK9 po jej wschodniej stronie przez tereny zabudowy, a także obszary leśne i tereny polno łąkowe. Na terenie gminy Majdan Królewski droga prowadzona jest w sąsiedztwie zabudowy miejscowości Komorów, a na terenie gminy Cmolas droga przechodzi przez zwartą zabudowę miejscowości Cmolas oraz sąsiedztwie linii kolejowej nr 71 Rzeszów – Ocice. Koniec drogi zaplanowano na istniejącej DK 9 w miejscowości Cmolas w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Długość drogi w tym wariancie wynosi 9,6 km, przy czym na długości 6,6 km biegnie po terenie gminy Cmolas.

  • Wyburzenia mieszkalne - 11
  • Wyburzenia gospodarcze - 16
  • Wyburzenia inne - wieża telekomunikacyjna

Wariant nr 3

Początek Wariantu 3 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Komorów (gmina Majdan Królewski) w miejscu planowanego skrzyżowania z tą drogą planowanej obwodnicy Nowej Dęby. Trasa prowadzona jest w kierunku południowym w sąsiedztwie cmentarza komunalnego, a następnie biegnie równolegle do istniejącej drogi DK9 po jej zachodniej stronie przez tereny zabudowy, a także obszary leśne i tereny polno łąkowe. Na terenie gminy Cmolas od strony zachodniej omija miejscowość Hadykówkę i przechodzi na wschodnią stronę drogi krajowej, by następnie przekroczyć miejscowość Cmolas wśród zwartej zabudowy mieszkalnej oraz sąsiedztwie linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów. Koniec drogi zaplanowano na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Cmolas w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Długość drogi w tym wariancie wynosi 9,6 km, przy czym na długości 6,9 km biegnie po terenie gminy Cmolas.

reklama

  • Wyburzenia mieszkalne - 8
  • Wyburzenia gospodarcze - 17
  • Wyburzenia inne - brak

Wariant nr 4

Początek Wariantu 4 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Komorów (gmina Majdan Królewski) w miejscu planowanego skrzyżowania z tą drogą obwodnicy Nowej Dęby. Trasa prowadzona jest w kierunku południowym w sąsiedztwie cmentarza komunalnego, a następnie biegnie równolegle do istniejącej drogi DK9 po jej zachodniej stronie przez tereny zabudowy, a także obszary leśne i tereny polno łąkowe. Na terenie gminy Cmolas droga omija zwartą zabudowę miejscowości Cmolas od strony zachodniej. Koniec drogi zaplanowano na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Cmolas w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Długość drogi w tym wariancie wynosi 11,9 km, przy czym na długości 9,2 km biegnie po terenie gminy Cmolas.

reklama

  • Wyburzenia mieszkalne - 5
  • Wyburzenia gospodarcze - 15
  • Wyburzenia inne - budynek w budowie, boisko sportowe w Komorowie 

Wariant nr 5

Początek Wariantu 5 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Komorów (gmina Majdan Królewski) w miejscu planowanego skrzyżowania z tą drogą obwodnicy Nowej Dęby. Trasa prowadzona jest pierwotnie w kierunku południowo – wschodnim, a następnie południowym równolegle do istniejącej drogi DK9 po jej wschodniej stronie przez tereny zabudowy, a także obszary leśne i tereny polno łąkowe. Na terenie gminy Majdan Królewski droga prowadzona jest w sąsiedztwie zabudowy miejscowości Komorów, a na terenie gminy Cmolas droga omija zabudowę miejscowości Hadykówka od strony wschodniej, a następnie przechodzi na zachodnią stronę drogi DK9 po czym przechodzi przez zwartą zabudowę miejscowości Cmolas. Koniec drogi zaplanowano na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Cmolas w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Długość drogi w tym wariancie wynosi 12,2 km, przy czym na długości 9,2 km biegnie po terenie gminy Cmolas.

  • Wyburzenia mieszkalne - 6
  • Wyburzenia gospodarcze - 17
  • Wyburzenia inne - wieża telekomunikacyjna

Wariant nr 6

Początek Wariantu 6 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Komorów (gmina Majdan Królewski) w miejscu planowanego skrzyżowania z tą drogą obwodnicy Nowej Dęby. Trasa prowadzona jest w kierunku południowym w sąsiedztwie cmentarza komunalnego, a następnie biegnie równolegle do istniejącej drogi DK9 po jej zachodniej stronie przez tereny zabudowy, a także obszary leśne i tereny polno łąkowe. Na terenie gminy Cmolas od strony zachodniej omija miejscowość Hadykówkę i przechodzi na wschodnią stronę drogi krajowej, by następnie przekroczyć miejscowość Cmolas wśród zwartej zabudowy mieszkalnej oraz sąsiedztwie linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów. Koniec drogi zaplanowano na istniejącej drodze DK 9 w miejscowości Cmolas w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Długość drogi w tym wariancie wynosi 9,6 km, przy czym na długości 6,9 km biegnie po terenie gminy Cmolas.

  • Wyburzenia mieszkalne - 7
  • Wyburzenia gospodarcze - 12
  • Wyburzenia inne - szrot

Wariant nr 7

Początek Wariantu 7 zlokalizowany w ciągu planowanej obwodnicy Nowej Dęby w miejscowości Huta Komorowska (gmina Majdan Królewski). Trasa prowadzona jest w kierunku południowym w znacznym oddaleniu od obecnego korytarza drogi DK9 po zachodniej jej stronie przez obszary leśne, polno łąkowe i lokalnie w sąsiedztwie rozproszonej zabudowy mieszkalnej. Na terenie gminy Cmolas od strony zachodniej omija miejscowość Cmolas. Koniec drogi zaplanowano na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Cmolas w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Długość drogi w tym wariancie wynosi 12,8 km, przy czym na długości 5,8 km biegnie po terenie gminy Cmolas.

  • Wyburzenia mieszkalne - 2
  • Wyburzenia gospodarcze - 6
  • Wyburzenia inne - 2 budowy 

Wariant nr 8

Początek wariantu 8 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Komorów (gmina Majdan Królewski) w miejscu planowanego skrzyżowania z tą drogą obwodnicy Nowej Dęby. Trasa prowadzona jest w kierunku południowym w sąsiedztwie cmentarza komunalnego, a następnie biegnie równolegle do istniejącej drogi DK9 po jej zachodniej stronie przez tereny zabudowy, a także obszary leśne i tereny polno łąkowe. Na terenie gminy Cmolas droga omija zwartą zabudowę miejscowości Cmolas od strony zachodniej. Koniec drogi zaplanowano na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Cmolas w miejscu planowanego w ramach obwodnicy Kolbuszowej skrzyżowania z drogą krajową. Długość drogi w tym wariancie wynosi 12,2 km, przy czym na długości 9,5 km biegnie po terenie gminy Cmolas.

  • Wyburzenia mieszkalne - 2
  • Wyburzenia gospodarcze - 6
  • Wyburzenia inne - szrot 

Wariant nr 9

Początek wariantu 9 zlokalizowany jest na istniejącej drodze DK9 w miejscowości Komorów (gmina Majdan Królewski) w miejscu planowanego skrzyżowania z tą drogą planowanej obwodnicy Nowej Dęby. Trasa prowadzona jest pierwotnie w kierunku południowo – wschodnim, a następnie po przekroczeniu linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów w kierunku południowym po wschodniej stronie linii kolejowej w dużej mierze przez tereny leśne i leśno łąkowe. Na terenie gminy Majdan Królewski droga prowadzona jest w sąsiedztwie zabudowy miejscowości Komorów, a na terenie gminy Cmolas droga przechodzi przez zwartą zabudowę miejscowości Cmolas. Koniec drogi zaplanowano w ciągu planowanej obwodnicy Kolbuszowej na terenie miejscowości Zarębki w gminie Kolbuszowa. Długość drogi w tym wariancie wynosi 11,2 km, przy czym na długości 7,7 km biegnie po terenie gminy Cmolas.

  • Wyburzenia mieszkalne - 5
  • Wyburzenia gospodarcze - 8
  • Wyburzenia inne - brak

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo