Budowa mijanki w Majdanie Królewskim ruszyła 11 marca. - Obecnie trwają prace w różnych branżach, między innymi torowej, energetycznej (oświetlenia mijanki), sterowania ruchem kolejowym - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Jak dodaje przedstawicielka PKP, budowany jest drugi tor wraz z czterema rozjazdami. - Powstaje jednocześnie druga krawędź peronu wraz z dojściem do peronu. Docelowo będzie nowy peron wyspowy, który zapewni sprawniejszą obsługę pociągów na dwóch torach - wyjaśnia Szalacha.
Trwa także zabudowa małej architektury. - W zakresie robót jest również przebudowa dwóch przepustów oraz urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na dwóch skrzyżowaniach drogi z torami - przyznaje nasza rozmówczyni. Jak dodaje, dzięki tej przebudowie zwiększy się poziom bezpieczeństwa dla użytkowników ruchu kolejowego i drogowego.
Zmiany w komunikacji
Prowadzone prace wymagały zmian w kursowaniu pociągów. Nowe godziny realizowanych połączeń zostały uwzględnione w rozkładzie jazdy. Na okres od 11 marca do 10 maja br. Przewozy Regionalne uruchomiły komunikację zastępczą na odc. Kolbuszowa – Tarnobrzeg. Pociąg IC relacji Rzeszów - Hrubieszów kursuje natomiast droga okrężną (linią 68), przez Leżajsk - Nową Sarzynę.
Koniec prac
Otwarcie toru i wznowienie ruchu pociągów zgodnie z rozkładem jazdy nastąpi 10 maja br. Zakończenie wszystkich prac, związanych z mijanką, planowane jest do końca czerwca 2019 r.
Zadanie inwestycyjne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jest warte 16,5 mln zł netto. Obejmuje ono zaprojektowanie i wykonanie robót dla budowy mijanki w Majdanie Królewskim w ramach projektu: "Prace na linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów". Wykonawcą mijanki jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej Sp. z o.o.
Elektryfikacja
Ważnym przedsięwzięciem PLK na trasie nr 71 Ocice – Rzeszów jest elektryfikacja. - Oznacza lepsze podróże i możliwości uruchomienia dogodniejszych połączeń między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko-Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Elektryfikację zaplanowano na lata 2019 -2021 - wyjaśnia Dorota Szalacha.
Podczas prac przewidywana jest komunikacja zastępcza. Jej wprowadzenie będzie podane z wyprzedzeniem. Obecnie trwa przebudowa i zabezpieczenie sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych, kolidujących z inwestycją. Przygotowywana jest dokumentacja na budowę podstacji zasilania.