Uczestnicy projektu udali się na wycieczkę do Inwałdu – Parku Miniatur, gdzie zobaczyli najsłynniejsze budowle świata wykonane w skali 1:25. Dokonując pomiarów eksponatów, uczniowie obliczali ich rzeczywiste wymiary z wykorzystaniem skali. To jednak nie wszystko. – W Inwałdzie, poprzez uczestnictwo w zajęciach edukacyjnych „Tutenchamon”, dzieci zapoznały się z budową i architekturą piramid – wyjaśnia Mirosława Rząsa, nauczycielka w ZS w Widełce. Uczniowie odwiedzili też inne miejsca. Byli w Łańcucie, gdzie nie tylko dokonali pomiarów matematycznych zamku, ale także obliczali odległości pomiędzy obiektami znajdującymi się na jego terenie. Brali też udział w warsztatach w Centrum Dydaktyczno-Naukowym Mikroelektroniki i Nanotechnologii Uniwersytetu Rzeszowskiego, gdzie oglądali przedmioty w powiększeniu milion, a nawet miliard razy. – Wykorzystując wiedzę zdobytą podczas warsztatów na uczelni, na lekcjach uczestnicy projektu mieli mikroskopowanie. Uczniowie przygotowywali preparaty, oglądali je i rysowali w skali powiększającej. Nauczyli się obliczać wymiary bardzo małych przedmiotów w powiększeniu, na przykład grubość włosa, średnicę krwinki czerwonej, wymiary mrówki – zdradza Mirosława Rząsa.
Więcej w 52 numerze Tygodnika Korso Kolbuszowskie