Na powstanie nowego traktu samorząd starał się o dofinansowanie w wysokości ponad 700 tys. zł. Niestety gminie Majdan Królewski nie udało się zakwalifikować do otrzymania rządowej pomocy. Wniosek trafił na listę rezerwową. Szanse na przyznanie dotacji w tym konkretnym naborze są nikłe.
Kosztowne zadanie
Nie oznacza to jednak, że gmina całkowicie rezygnuje z budowy drogi, która ma kosztować (szacunkowo) ponad 1,5 mln zł. Samorząd nie chce jej jednak robić w całości za własne pieniądze.
- Moglibyśmy wziąć pożyczkę, ale raczej w tę stronę nigdy nie szedłem i nie zamierzam iść
- powiedział nam Jerzy Wilk, wójt gminy Majdan Królewski.
Włodarz liczy ta to, że dofinansowanie może uda się otrzymać przy kolejnym, jesiennym naborze wniosków. Jak dodaje wójt Wilk, inwestycja jest kosztowna, ponieważ odcinkami droga będzie biegła po nowym śladzie.
- Ta droga jest tak zaprojektowana, aby "zbierała" inne drogi do jednego ciągu, tak jak główna rzeka zbiera dopływy
- mówił obrazowo samorządowiec.
- Ta inwestycja jest bardzo potrzebna - stwierdza Henryk Hałka, sołtys Huty Komorowskiej. Jak dodaje gospodarz wsi, nowa droga będzie skrótem dla mieszkańców od strony przysiółka Bór. Ułatwi ona dojazd do kościoła oraz znajdującego się obok świątyni cmentarza.
Kontynuacja
Zaprojektowana droga składa się z trzech odcinków określonych na mapie kolejno jako "Koło Kościoła I, II i III". Odcinek pierwszy będzie miał prawie 857 metrów długości. Drugi - 316 a trzeci - prawie 28.
- Przy drodze "Koło Kościoła I" zaprojektowano zatokę postojową na 10 miejsc (w tym jedno miejsce dla niepełnosprawnych) w rejonie cmentarza oraz chodnik o szerokości 1,5 m odsunięty od jezdni o długości 39 m. Szerokość projektowanej drogi wynosi od 3,5 do 5 m. Projekt nie uwzględnia budowy oświetlenia - informują majdańscy urzędnicy.
Odcinek pierwszy ma być kontynuacją rozbudowy drogi gminnej o długości 298 m, która powstała w 2016 roku za gminne pieniądze.
- Odcinek drugi stanowi przebudowę drogi wewnętrznej będącej bocznym ramieniem odcinka pierwszego, od przebudowanego skrzyżowania. Zakres robót obejmuje roboty ziemne, odwodnienie, podbudowy, nawierzchnię asfaltową i oznakowanie oraz urządzenia bezpieczeństwa
- dodają przedstawiciele urzędu gminy.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.