Kilka dni temu do siedziby policji w Kolbuszowej zgłosiła się mieszkanka powiatu kolbuszowskiego, która padła ofiarą oszustwa. Z relacji pokrzywdzonej wynika, że otrzymała telefon od mężczyzny, który przedstawił się jako pracownik banku.
Rozmówca powiadomił ją, że na jej dane złożono wniosek o pożyczkę. Następnie przekierował ją do innej osoby, podszywającej się pod pracownika banku, która wydawała jej instrukcje. Nieświadoma
Pod wpływem sugestii fałszywego bankiera, kobieta zdecydowała się na anulowanie pierwotnego wniosku o pożyczkę, a następnie złożyła wniosek o udzielenie pożyczki w wysokości przekraczającej 20 tysięcy złotych.
- Pożyczone pieniądze kobieta wybrała w placówce banku, a następnie zgodnie z instrukcją oszustów, wpłaciła całą kwotę na podane kody BLIK w bankomacie
- relacjonuje przebieg zdarzeń nadkom. Jolanta Skubisz-Tęcza, rzecznik Komendy Powiatowej Policji w Kolbuszowej.
Gdy poszkodowana zdała sobie sprawę, że stała się ofiarą oszustwa, niezwłocznie zgłosiła to przestępstwo. Niestety, jest to kolejny przypadek tego rodzaju oszustwa, które trafiło na biurko kolbuszowskiej jednostki.
Policjanci po raz kolejny apelują do społeczności o zachowanie wyjątkowej ostrożności w kontaktach telefonicznych i zachowaniu czujności wobec nieznanych rozmówców.
Oszustw na "pracownika banku" ciągle przybywa. Kilka tygodni temu pisaliśmy o kobiecie z naszego powiatu, która straciła 50 tys. zł w dokładnie ten sam sposób. Więcej przeczytasz w artykule: Podawała kody BLIK i zaciągnęła pożyczkę. Mieszkanka powiatu kolbuszowskiego zmanipulowana przez fałszywego pracownika banku
Aby uniknąć padnięcia ofiarą takiego rodzaju oszustw, warto:
- Stosować dwuskładnikowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych: To znaczy, że oprócz hasła korzystasz z dodatkowego zabezpieczenia, takiego jak kod SMS, aby zalogować się na swoje konto. Dzięki temu znacznie utrudnisz dostęp niepowołanym osobom.
- Potwierdzać tożsamość "znajomych" online: Jeśli otrzymasz prośbę o pomoc finansową od znajomego przez komunikator internetowy, najlepiej jest zadzwonić do tej osoby lub skontaktować się w inny sposób, aby potwierdzić, czy prośba jest autentyczna. Kilka sekund poświęcone na tę weryfikację może uchronić cię przed oszustwem.
- Sprawdzać dane transakcji przed zatwierdzeniem: Zanim zatwierdzisz jakąkolwiek transakcję w aplikacji bankowej, dokładnie sprawdź wszystkie szczegóły. Upewnij się, że transakcja jest zrozumiała i zgodna z twoimi zamiarami. Przestępca nie będzie mógł skorzystać z kodu BLIK, jeśli nie zatwierdzisz transakcji.
- Chronić swój telefon i PIN do aplikacji bankowej: Ważne jest, aby zabezpieczyć swój telefon hasłem lub PIN-em, a także chronić hasło do aplikacji bankowej. To ogranicza ryzyko dostępu nieautoryzowanych osób do twoich finansów, nawet jeśli twój telefon zostanie skradziony lub zagubiony.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.