Urząd Gminy Dzikowiec poinformował, że przygotowuje wniosek o dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków w ramach programu Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027. Projekt realizowany będzie w ramach interwencji dotyczącej infrastruktury na obszarach wiejskich oraz wdrażania koncepcji inteligentnych wsi.
Kto może wziąć udział?
Zgłaszać się mogą wyłącznie właściciele nieruchomości:
- położonych na obszarach wiejskich,
- nieobjętych zbiorowym systemem odprowadzania ścieków,
- zlokalizowanych poza terenem Aglomeracji Wilcza Wola (m.in. Wilcza Wola – Karby, Wilcza Wola – Kijanki, Kopcie – Gutowiec, Płazówka czy Osia Góra).
Jak się zgłosić?
Zainteresowani mieszkańcy muszą złożyć komplet dokumentów: wstępną deklarację uczestnictwa w projekcie (1 egz.), umowę użyczenia nieruchomości (2 egz.) oraz oświadczenie właściciela nieruchomości (2 egz.). Dokumenty dostępne są na stronie urzędu gminy.Wypełnione formularze można składać w sekretariacie Urzędu Gminy Dzikowiec przy ul. Dworskiej 62 lub przesłać pocztą. Termin składania deklaracji mija 30 września 2025 r. Zgłoszenia po tym terminie trafią na listę rezerwową.
Jak będzie przebiegać projekt?
Po zakończeniu naboru gmina utworzy listę podstawową i rezerwową uczestników. Następnie przeprowadzi wizję w terenie, aby określić możliwości techniczne budowy oczyszczalni. Kolejnym etapem będzie przygotowanie dokumentacji i złożenie wniosku o dofinansowanie, którego termin mija 24 października 2025 r.Ocena i wybór projektów mogą potrwać około pół roku. Jeśli gmina otrzyma dofinansowanie, podpisze z mieszkańcami umowy uczestnictwa, wybierze wykonawców i rozpocznie budowę.
Przez pierwsze pięć lat właścicielem oczyszczalni będzie gmina. Na mieszkańcach będzie spoczywał obowiązek prawidłowej eksploatacji, ponoszenia kosztów utrzymania oraz wywozu osadów ściekowych.
Ile to będzie kosztować mieszkańców?
Szacunkowy koszt budowy jednej przydomowej oczyszczalni to około 40 tys. zł brutto. Dofinansowanie ma wynieść do 75% wartości inwestycji, czyli około 30 tys. zł. Wkład własny uczestnika projektu szacowany jest na około 10 tys. zł brutto.Ostateczna wysokość kosztów dla mieszkańców będzie znana po wyłonieniu wykonawców i określeniu szczegółowego zakresu prac.
Komentarze (0)