Wyniki pokazują, że 27 proc. ankietowanych uważa, że telefony komórkowe powinny być dozwolone w szkołach, pod warunkiem, że służą celom edukacyjnym. Równocześnie 31 proc. respondentów popiera pomysł skrócenia tygodnia szkolnego do 4 dni. Ciekawe jest to, że nawet 37 proc. ankietowanych zgadza się ze skróceniem czasu trwania lekcji. Ponadto, prawie jedna trzecia badanych uważa, że nauka w formie hybrydowej przewyższa tradycyjną.
Co czwarty badany pozwala na korzystanie z telefonów do nauki, 38% z nich preferuje ograniczenie tego do przerw. Jedynie 8% respondentów opowiada się za całkowitym zezwoleniem na używanie telefonów w szkole.
W odniesieniu do skrócenia czasu trwania lekcji do mniej niż 45 minut, 41% ankietowanych jest przeciwna, ale 37% uważa, że taki krok może przynieść korzyści. Co do pomysłu skrócenia tygodnia szkolnego do 4 dni, większość, czyli 58%, jest przeciwna, podczas gdy 31% popiera ten pomysł.
Badanie wykazało również, że 23% ankietowanych uważa naukę online za doskonałe uzupełnienie tradycyjnej nauki, a 9 proc. uważa, że edukacja zdalna jest lepsza niż ta stacjonarna. Warto zaznaczyć, że 56% respondentów wciąż preferuje tradycyjne lekcje, a 25% uważa, że edukacja hybrydowa jest lepsza od stacjonarnej.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 1002 osób. Ankietowani to osoby w wieku 18-34 lata (26%), 35-54 lata (35%) oraz powyżej 55 roku życia (39%). 52% wszystkich osób to kobiety, a 48% mężczyźni. Respondenci to osoby, zamieszkujące miejscowości do 5 tysięcy mieszkańców (41%), od 5 do 20 tysięcy mieszkańców (11%), od 20 do 100 tysięcy mieszkańców (19%), od 100 do 500 tysięcy mieszkańców (17%) oraz powyżej 500 tysięcy mieszkańców (12%).
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.