W środę (2 listopada) do kolbuszowskiej jednostki zgłosiła się kolejna oszukana mieszkanka powiatu kolbuszowskiego. Kobieta złożyła zawiadomienie o przestępstwie, w wyniku którego straciła ponad 4 tys. złotych.
- Z relacji kobiety wynikało, że na jednej z popularnych platform internetowych wystawiła ogłoszenie o sprzedaży bluzki. Wyceniła ją na kilkanaście złotych. Po kilku minutach na ogłoszenie miała odpowiedzieć inna kobieta. Fałszywa klientka wysłała potwierdzenie, że właśnie dokonała zakupu bluzki i poprosiła sprzedającą o numer telefonu w celu weryfikacji tego zakupu
- poinfomowała Jolanta Skubisz-Tęcza, rzecznik prasowy KPP w Kolbuszowej.
Sprzedająca spełniła jej prośbę i po chwili na swój telefon otrzymała wiadomości potwierdzające zakup, do których dołączony był link. Kobieta weszła w link, za pomocą którego zalogowała się do swojego banku.
Po zalogowaniu otworzyło się okno z informacją, o przekierowaniu strony w ciągu pięciu minut. Mieszkanka powiatu kolbuszowskiego odczekała wymagany czas, ale kiedy nic się nie zmieniło, wylogowała się. Kiedy po chwili zalogowała się ponownie do swojego banku, okazało się, że dokonano z jej rachunku dwóch wypłat o łącznej kwocie ponad 4 tysięcy złotych.
W sprawie prowadzone jest postępowanie przygotowawcze. Policjanci przestrzegają i apelują o ostrożność:
- Przed nami okres zwiększonych zakupów, związanych ze zbliżającymi się w świętami. Niektórzy już dziś zaczynają poszukiwania prezentów mikołajkowych. Pamiętajmy, że jest to również czas szczególnej aktywności oszustów internetowych. Nie logujmy się na podejrzane linki, nie udostępniajmy danych dotyczących naszych kart płatniczych. Zadbajmy o bezpieczeństwo transakcji.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.