W obecnych czasach promocja urasta do jednego z najważniejszych zadań, stojących przed samorządami. Znalezienie odpowiedniego, charakterystycznego dla danego miejsca motywu promocyjnego to niezwykle ważny aspekt budowania marki swojej gminy na samorządowym rynku turystyczno-gospodarczym. Stworzenie gadżetów bazujących na danym motywie to kolejny etap promocji, która może zaowocować rozpoznawalnością danej miejscowości, a także zainteresowaniem turystów bądź podmiotów gospodarczych.
Unikatowe, bo malowane ręcznie, kolorowe i niezwykle zdobne przedmioty z motywem pawia, identycznym, jak polichromie w zabytkowych wnętrzach Dworku Hupki, powstają w Niwiskach. Szklane wazy i porcelanowe patery maluje miejscowy malarz amator Ryszard Kubik. – Na pewno nie ma dwóch identycznych egzemplarzy. Owszem, motywy są takie same, ale wykonywane ręcznie zyskują na niepowtarzalności. Praca ta wymaga ode mnie dużo cierpliwości, ale bardzo się cieszę, że mogę uczyć się malowania na szkle. To nowe wyzwanie, a ja bardzo lubię zawodowe doskonalenie się.
Więcej w 11 numerze Tygodnika Korso Kolbuszowskie