Przypomnijmy, że trwa przebudowa i rozbudowa drogi wojewódzkiej na odcinku między Kolbuszową a Sokołowem Małopolskim.
W poprzednim numerze Korso przedstawiliśmy uwagi dotyczące remontu, które skierowali do nas mieszkańcy. Teraz przedstawiamy stanowisko zarządcy drogi, a więc PZDW (Podkarpackiego Zarządu Dróg Wojewódzkich) w Rzeszowie, w tej sprawie.
Uwagi autentyczne
Czy od mieszkańców powiatu kolbuszowskiego wpływały do PZDW uwagi dotyczące remontu drogi wojewódzkiej? Między innymi takie pytanie zadaliśmy przedstawicielce PZDW. Ewa Sudoł-Sikora, specjalista do spraw informacji publicznej PZDW, potwierdziła, że mieszkańcy powiatu kolbuszowskiego dzielili się swoimi spostrzeżeniami. - Uwagi dotyczyły m.in. zjazdów, nawierzchni, kolejności wykonywanych robót i utrudnień związanych z rozbudową drogi - streściła. - Należy jednak pamiętać, że w trakcie wykonywania robót, zwłaszcza "pod ruchem", utrudnienia zawsze występują. Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby je minimalizować - podkreśliła.
Koniec października
Przypomnijmy, że umowa dotycząca przebudowy drogi wojewódzkiej została podpisana w Starostwie Powiatowym w Kolbuszowej 1 czerwca 2017 roku. Odbiór zmodernizowanej drogi planowany był na lipiec 2018 roku. Dlaczego więc droga nie jest do tej pory gotowa?
Jak poinformowała nas Ewa Sudoł-Sikora, planowany termin zakończenia robót to koniec października br. - Konieczność wydłużenia terminu wynika z przyczyn formalno-prawnych oraz warunków pogodowych - wyjaśniła przedstawicielka PZDW. - Rozpoczęcie robót było możliwe dopiero 3 listopada 2017 roku, jednak ze względu na warunki zimowe faktyczne roboty podjęto na przełomie marca i kwietnia 2018 roku - zaznaczyła.
Co jeszcze zostało?
Przedstawicielka PZDW zaznaczyła, że większość prac została już wykonana (72%). Co zostało więc jeszcze do zrobienia? - Roboty pozostałe do wykonania to: rozbudowa mostu w Raniżowie, ułożenie warstwy ścieralnej na jezdni głównej DW875 (łącznie ok. 6 km w miejscowościach: Dzikowiec, Osia Góra, Turza) i budowa chodników z kostki betonowej oraz ścieżki rowerowej o nawierzchni bitumicznej (łącznie ok. 30 tys. m2) - poinformowała. Dodała, że dokończyć trzeba jeszcze: nawierzchnię zjazdów do pól, lasów i zabudowań, oznakowanie poziome i pionowe wraz z urządzeniami bezpieczeństwa ruchu oraz wykonać roboty wykończeniowe tj. umocnienia dna skarp rowów.
Kto i za ile?
Zadanie polegające na remoncie drogi wojewódzkiej 875 między Kolbuszową a Sokołowem Małopolskim jest wykonywane pod nazwą "Przebudowa/rozbudowa drogi wojewódzkiej nr 875 Mielec – Kolbuszowa – Leżajsk od końca obwodnicy m. Werynia do początku obwodnicy m. Sokołów Małopolski".
Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm - Miejskie Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów Sp. z o.o. (Lider) oraz Wolmost Sp. z o.o. (Partner).
Całkowita wartość projektu: 35 309 978,83 zł
Wartość dofinansowania z EFRR: 30 013 481,98 zł