10 maja, na trasie kolejowej Ocice - Rzeszów, pociągi wróciły na szlak Kolbuszowa – Tarnobrzeg. Podróżni nie korzystają już na tym odcinku z komunikacji zastępczej.
Dotykowe oznakowanie
12 pociągów jadących ze Stalowej Woli do Rzeszowa zatrzymuje się przy nowym peronie na stacji kolejowej "Majdan Królewski" znajdującej się w Hucie Komorowskiej.
- W ramach budowy mijanki Polskie Linie Kolejowe zamieniły dotychczasowy peron jednokrawędziowy na wyspowy - informuje Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK. Jak wyjaśnia rzeczniczka, nowy obiekt zapewnia wygodniejszą obsługę podróżnych - docelowo także przy istniejących dwóch torach na mijance. - Są nowe wiaty, ławki, oznakowania, tablice informacyjne. Oznakowanie dotykowe ułatwia poruszanie się osobom niewidomym. Bezpieczną komunikację na peron zapewnia dojście przez tory, wyposażone w sygnalizację i rogatkę - dodaje.
Większe możliwości trasy
PLK wybudowały mijankę na stacji "Majdan Królewski" znajdującej się w Hucie Komorowskiej, która zwiększa możliwości podkarpackiej trasy Ocice – Rzeszów przez Kolbuszową. Dwa tory, powstałe na odcinku jednego kilometra, umożliwiają krzyżowanie się (mijanie się) pociągów na jednotorowej trasie. Dzięki temu sprawniejsza jest jazda pociągów i ich lepsza przepustowość. - Dodatkową możliwość, powstałą na podkarpackiej trasie - mogą już uwzględniać przewoźnicy w planowaniu połączeń kolejowych - wyjaśnia Dorota Szalacha i dodaje: - Mijanka pozwala teraz lepiej dostosować rozkład jazdy dla potrzeb pasażerów, podróżujących koleją w stronę Ocic, Kolbuszowej czy Rzeszowa.
W ramach inwestycji zabudowano także cztery rozjazdy i przebudowano przepusty. Wykonano również przebudowę urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej na dwóch skrzyżowaniach drogi z torami. Nowe urządzenia zwiększają poziom bezpieczeństwa użytkowników ruchu kolejowego i drogowego.
Przedsięwzięcia prowadzone są w ramach zadania inwestycyjnego: "Prace na linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów". Finansowanie ze środków budżetowych.