reklama

Dyrektorzy szkół średnich z Kolbuszowej i Weryni komentują tegoroczne matury

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Archiwum Korso

Dyrektorzy szkół średnich z Kolbuszowej i Weryni komentują tegoroczne matury - Zdjęcie główne

Tegoroczne matury komentują: Dariusz Fus, dyrektor kolbuszowskiego liceum (z lewej), Zbigniew Bogacz (dyrektor zsa-e w Weryni (w środku) oraz Grażyna Pełka, szefowa ZST w Kolbuszowej. | foto Archiwum Korso

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIZa tegorocznymi maturzystami już większość egzaminów pisemnych. O ocenę ich poziomu poprosiliśmy dyrektorów trzech szkół średnich z powiatu kolbuszowskiego. Choć zdania są różne, jedno jest pewne – wszystko zależało od przygotowania uczniów.
reklama

235 uczniów z trzech szkół średnich w powiecie kolbuszowskim przystąpiło w tym roku do egzaminu maturalnego. To więcej niż w poprzednim roku. Najliczniejszą grupę stanowili maturzyści Zespołu Szkół Technicznych w Kolbuszowej - aż 113 osób. W Liceum Ogólnokształcącym im. Janka Bytnara do matury podeszło 95 uczniów, natomiast w Zespole Szkół Agrotechniczno-Ekonomicznych w Weryni - 27.

Łatwiejsza czy trudniejsza?

W opinii Dariusza Fusa, dyrektora kolbuszowskiego liceum, egzaminy na poziomie podstawowym wydają się nieco łatwiejsze niż w ubiegłym roku, choć nie brakuje też głosów, że poziom był zbliżony. Z kolei matury na poziomie rozszerzonym prezentują co najmniej taki sam stopień trudności jak przed rokiem - a niewykluczone, że będą jeszcze bardziej wymagające, gdyż jak zaznacza, zazwyczaj z roku na rok trudność rozszerzeń rośnie.

Zbigniew Bogacz, dyrektor ZSA-E w Weryni, zwraca uwagę, że wszystko zależało od przygotowania ucznia - osoby solidnie uczące się raczej nie miały problemu z arkuszami. Odczucia wśród młodzieży były mieszane – niektórzy uważali, że egzaminy były łatwe, inni zgłaszali trudności. Zdaniem dyrektora trudno jednoznacznie ocenić poziom bez uwzględnienia indywidualnego podejścia uczniów.

reklama

Grażyna Pełka, dyrektor ZST w Kolbuszowej, zauważa, że wielu uczniów pozytywnie oceniło język polski i angielski na poziomie podstawowym. Matematyka jednak sprawiła im więcej problemów. Zaskoczeniem okazała się również matura z biologii, której treści nie do końca pokrywały się z przewidywaniami. Dyrektor podkreśla, że część zadań była znana z poprzednich lat, co nie dziwi, bo nie wszystko da się wymyślić od nowa - jednak nie zabrakło również zadań nowych, które mogły zaskoczyć nawet dobrze przygotowanych maturzystów.

Podsumowując, tegoroczna matura - według dyrektorów szkół - nie odbiega poziomem od poprzednich lat, choć pewne elementy mogły zaskoczyć zdających. Najwięcej zależało od przygotowania, a nie od samych arkuszy. Pełny obraz sytuacji poznamy dopiero po ogłoszeniu wyników, ale już teraz można powiedzieć, że dla wielu maturzystów to był czas dużego wysiłku i pierwszego prawdziwego egzaminu dorosłości.

reklama

Najważniejsze terminy

Nie wszyscy maturzyści przystąpili do egzaminów w majowym, głównym terminie. Dla tych, którzy z ważnych powodów nie mogli wtedy zdawać, przygotowano termin dodatkowy matur - odbędzie się on w dniach 3-17 czerwca 2025 roku. Ustne egzaminy w tej sesji zaplanowano na 9-11 czerwca.

Ci, którzy nie zdadzą jednego z obowiązkowych egzaminów (pisemnego lub ustnego), będą mogli spróbować raz jeszcze w sierpniu: 19 sierpnia 2025 roku - egzamin pisemny, 20 sierpnia - egzamin ustny.

Na wyniki nie trzeba długo czekać. We wtorek 8 lipca 2025 roku po godz. 8:30 maturzyści poznają swoje rezultaty. Wyniki będą dostępne: online na stronie ziu.gov.pl oraz w sekretariacie szkoły - w formie papierowej. W tym dniu ogłoszone zostaną wyniki zarówno matur z terminu głównego, jak i dodatkowego.Wyniki poprawkowe poznamy 10 września 2025 roku.

reklama

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

ZALOGUJ SIĘ

Twoje komentarze będą wyróżnione oraz uzyskasz dostęp do materiałów PREMIUM

e-mail
hasło

Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)
Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama
logo