reklama
reklama

Coraz bliżej nowego przebiegu drogi krajowej nr 9. Znamy termin

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: J. Serafin/GDDKiA Rzeszów

Coraz bliżej nowego przebiegu drogi krajowej nr 9. Znamy termin - Zdjęcie główne

Coraz bliżej nowego przebiegu drogi krajowej nr 9. Znamy termin | foto J. Serafin/GDDKiA Rzeszów

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIGeneralna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na przygotowanie nowego, 60-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 9 od S74 w okolicy Tarnobrzega do węzła Rzeszów Zachód na A4. Wiemy, do kiedy oferenci mają czas na składanie ofert.
reklama

Droga krajowa nr 9, biegnąca od S74 w województwie podkarpackim do węzła Rzeszów Zachód na A4, stanie się jedną z najważniejszych arterii komunikacyjnych w regionie. Ogłoszony przez GDDKiA przetarg dotyczy wykonania Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji środowiskowej (DŚU). Oferty można składać do 31 października tego roku. O tym więcej przeczytasz także w artykule: Nowy przebieg drogi krajowej nr 9 przez powiat kolbuszowski. Jest przetarg na obwodnicę!

reklama

Przetarg obejmuje trzy odcinki drogi krajowej nr 9:

  1. od drogi ekspresowej S74 do obwodnicy Nowej Dęby – około 19 km;
  2. od obwodnicy Nowej Dęby w Komorowie do obwodnicy Kolbuszowej – około 11 km;
  3. od obwodnicy Kolbuszowej w Widełce do węzła Rzeszów Zachód na autostradzie A4 – około 14 km.
Wykonawcy będą mogli złożyć oferty na jeden, dwa lub wszystkie trzy odcinki. Kryteria oceny to: cena (60%), doświadczenie głównego projektanta drogowego (20%), doświadczenie zespołu geologicznego (10%) i doświadczenie zespołu środowiskowego (10%).

DK9 stanowi kluczową trasę łączącą północ z południem Polski. Obecny jej przebieg, obciążony dużym natężeniem ruchu tranzytowego, staje się coraz bardziej uciążliwy dla mieszkańców przyległych obszarów. 

reklama

- Według Generalnego Pomiaru Ruchu 2020-2021, na odcinku od Nagnajowa do Nowej Dęby średni dobowy ruch pojazdów wynosił pomiędzy 6 a 11 tys. pojazdów na dobę, na odcinku od Nowej Dęby do Kolbuszowej między 8 a 12 tys. pojazdów na dobę, natomiast pomiędzy Kolbuszową a węzłem Rzeszów Północ na A4 wynosił od 13 do 33 tys. pojazdów na dobę

- napisała Joanna Rarus, rzecznik prasowa GDDKiA i dodała:

Nowa trasa ma pozwolić na odsunięcie ruchu tranzytowego od zabudowań, poprawiając płynność i bezpieczeństwo przejazdu. Dodatkowo usprawni transport na trasie Rzeszów – Radom – Warszawa, a także przyspieszy dojazd do granicy ze Słowacją.

Realizacja tej inwestycji pozwoli na eliminację wąskich gardeł, które obecnie spowalniają ruch na tej trasie. Dzięki nowemu odcinkowi podróż w kierunku Rzeszowa oraz dalej na południe stanie się szybsza i bardziej komfortowa.

reklama

Przyszły wykonawca będzie zobowiązany do przeprowadzenia szczegółowych analiz, takich jak analizy ruchowe, środowiskowe, techniczne i ekonomiczne. Celem tych prac jest ustalenie optymalnego przebiegu trasy oraz wstępnych rozwiązań projektowych. Będzie to kluczowy krok w realizacji inwestycji, który umożliwi przejście do kolejnego etapu – opracowania koncepcji programowej.

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama