reklama

Czas docenić sukces Sokoła Kolbuszowa Dolna. Piłkarska czwarta liga nie jest łatwa

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor:

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

SPORT To już piąty sezon czwartej ligi, w którym mamy swojego przedstawiciela. Sokół Kolbuszowa Dolna nieprzerwanie od 2018 roku występuje na najwyższym szczeblu w województwie podkarpackim i z każdym rokiem gra coraz lepiej. Z tego względu postanowiliśmy przyjrzeć się tym rozgrywkom.
reklama

- To jak wojewódzka ekstraklasa. Wyżej gra się już z drużynami z innych rejonów Polski

- podkreśla Jakub Popielarz, były zawodnik takich klubów jak Stal Mielec i Lechia Gdańsk, ekspert telewizji Canal+Sport, a ostatnio także komentator meczów czwartej ligi. Na potwierdzenie swojej tezy podkreśla, jak w tych rozgrywkach gra wielu zawodników z przeszłością w ekstraklasowych czy pierwszoligowych klubach. 

- W Karpatach Krosno gra chociażby Szymon Stasik, zawodnik, który dwa lata temu grał ze Stalą Mielec w PKO BP Ekstraklasie

– zaznacza. Sam wysoki poziom sportowy to jednak nie wszystko.

 - Dziś czwarta liga jest również coraz lepiej opakowana pod względem medialnym i promocyjnym

– nie ma wątpliwości Kuba Zegarliński specjalista do spraw marketingu, były rzecznik prasowy i szef marketingu w ekstraklasowej PGE FKS Stal Mielec. 

 - Jest coraz więcej dobrze prowadzonych stron internetowych, kluby inwestują w promocję w social mediach, a niektóre mecze są nawet transmitowane w internecie i to z profesjonalnym komentarzem

– dodaje nasz rozmówca. 

 Flagowym przykładem tych zmian w czwartej lidze był niedawny mecz Karpat Krosno z JKS-em Jarosław. Spotkanie zostało rozegrane wieczorem, przy sztucznym oświetleniu.

 – Atmosfera była znakomita – nie ukrywa Popielarz, który komentował to spotkanie.

– To kolejna rzecz, która potwierdza niezwykłą profesjonalizację tych rozgrywek. To nie jest amatorska liga, tylko rozgrywki, które są naprawdę mocne, silne i na coraz wyższym poziomie. Zarówno sportowym jak i wizerunkowym. To jednak nie wzięło się znikąd. Za meczami przy sztucznym oświetleniu, wysokim poziomem sportowym i profesjonalną promocją idą również wyższe koszty.

 – Proszę zwrócić uwagę, jakie miasta mają swoich przedstawicieli w czwartej lidze

- zaznacza nasz rozmówca. 

– Krosno, Przemyśl, Rzeszów, Mielec, Jarosław, Dębica to nie tylko spora pomoc z samorządów, ale też dużo większy rynek prywatnych firm, którzy są aktualnymi bądź potencjalnymi sponsorami klubów. 

 - Tym większy szacunek, że Sokół Kolbuszowa Dolna, klub z mniejszej miejscowości potrafi skutecznie rywalizować z takimi zespołami

– przyznaje Popielarz. 

– Gra Sokoła w czwartej lidze to nie tylko świetna promocja dla samego regionu, ale też wspaniała zachęta dla dzieci i młodzieży do uprawiania sportu. Jest taka definicja "piramidy", która mówi, że nie ma profesjonalnego sportu, czyli tego wierzchołka bez podstawy, czyli szkolenia dzieci i młodzieży. Ale też odwrotnie. Bo trudno o szkolenie, gdy dzieci nie widzą tego wierzchołka, zawodników i drużyn, na których mogą się wzorować. Przykład Dawida Skupińskiego młodego chłopaka z Kolbuszowej, który teraz w bardzo młodym wieku gra w Sokole to znakomite tego potwierdzenie

– kończy Jakub Popielarz. 

 W najbliższej kolejce Sokół Kolbuszowa Dolna zagra ze Stalą II Rzeszów. Początek tego spotkania o godzinie 11 w niedzielę, 16 października. 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama