reklama
reklama

Przemyś: Przelał 10 tys. dolarów oszustowi. Policja ostrzega

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Pixabay.com

Przemyś: Przelał 10 tys. dolarów oszustowi. Policja ostrzega  - Zdjęcie główne

Biznesmen stracił 10 tys. dolarów, ponieważ przelał pieniądze na nowy numer konta bankowego, podany przez rzekomego kontrahenta. | foto Pixabay.com

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

PODKARPACIEPrzed nowym sposobem oszustów ostrzega przemyska policja. 45-letni przedsiębiorca, stracił 10 tys. dolarów przelewając pieniądze na fałszywy numer konta bankowego.
reklama

Policjanci z Przemyśla przyjęli w poniedziałek (31 stycznia) zgłoszenie oszustwa od 45-letniego mieszkańca powiatu przemyskiego. Mężczyzna powiadomił, że na firmową skrzynkę elektroniczną otrzymał wiadomość od zagranicznego kontrahenta z informacją o zmianie numeru konta bankowego do przelewów.

reklama

Nowe konto było w innym kraju niż siedziba firmy, z którą współpracował, lecz nie zaniepokoiło go to, ponieważ współpracuje on  z wieloma zagranicznymi firmami z różnych krajów i zdarzało się, że te przedsiębiorstwa miały konta w różnych bankach na świecie.

- Po dokonaniu przelewu w kwocie 10 tys. dolarów pracownik jego firmy, drogą elektroniczną, kontaktował się z kontrahentem w spawie nowego zamówienia. Nadmienił, że firma dokonała przelewu na nowy numer konta, które kontrahent podał we wcześniejszej korespondencji. Gdy przyszedł zwrotny e-mail z wiadomością, że nie nastąpiła żadna zmiana numeru konta bankowego, zgłaszający zorientował się, że został oszukany

- przekazał rzecznik prasowy przemyskiej policji. 

reklama

Po sprawdzeniu autentyczności adresu skrzynki poczty, z której otrzymano informację o zmianie numeru rachunku bankowego, okazało się, że różnił się drobnym szczegółem.

Policja apeluje do wszystkich o zachowanie czujności - sprawdzenie autentyczności adresu e-mailowego, z którego otrzymaliśmy wiadomość, nie wystarczy. Jedynym skutecznym sposobem na uchronienie się przed tym oszustwem jest właściwe sprawdzenie, czy nasz kontrahent faktycznie zmienił numer swojego rachunku bankowego. Należy więc skontaktować się z partnerem biznesowym, przedstawić mu treść wiadomości, którą otrzymaliśmy i zweryfikować, czy jest prawdziwa.

 

reklama
reklama
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama