reklama
reklama

Gigantyczna maszyna sprowadzona do budowy estakady na S19!

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Krosno112.pl

Gigantyczna maszyna sprowadzona do budowy estakady na S19! - Zdjęcie główne

foto Krosno112.pl

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

PODKARPACIENa budowę drogi ekspresowej S19 sprowadzono jedną z największych i najbardziej zaawansowanych technologicznie wiertnic w Europie – Liebherr LB-44 510. Ta potężna maszyna będzie pracować przy fundamentach estakady ES-2/1, kluczowego elementu infrastruktury na odcinku Miejsce Piastowe – Dukla.
reklama

Artykuł pochodzi z portalu korsosanockie.pl, który jest jednym z bliźniaczych portali grupy AWR Korso.

Estakada na trudnym terenie

Estakada ES-2/1 to imponująca konstrukcja inżynierska, która pozwoli drodze ekspresowej S19 przekroczyć kilka przeszkód terenowych: drogę powiatową nr 2003R (ul. Kopalniana), przejście dla zwierząt dużych, ciek wodny BN-1, jezdnię dodatkową oraz pas techniczny.

reklama



Parametry estakady:

  • Długość: 96,91 m
  • Szerokość: od 29,5 do 31,9 m
  • Wysokość: 18,5 m
Konstrukcja opiera się na trzech podporach dla każdej z jezdni, co pozwoli na stabilne posadowienie na skomplikowanym geologicznie terenie.

Liebherr LB-44 510 – technologia na najwyższym poziomie

Fundamenty estakady będą wykonywane przy użyciu wiertnicy Liebherr LB-44 510, jednego z najbardziej zaawansowanych urządzeń tego typu na świecie. Maszyna jest przeznaczona do pracy w wymagających warunkach, takich jak budowa mostów, wieżowców czy elektrowni wiatrowych.

reklama


fot. Krosno112.pl

Najważniejsze dane techniczne:

  • Waga robocza: 170–185 ton
  • Silnik: wysokoprężny Liebherr o mocy 510 kW (680 KM)
  • Maksymalna głębokość wiercenia:
    • 94 m dla pali wielkośrednicowych (średnica do 3 m)
    • 22–23 m dla pali CCFA (średnica do 0,9 m)
  • Moment obrotowy głowicy: 510 kNm, co umożliwia pracę w najtwardszych warstwach skalnych.
Wiertnica obsługuje różne technologie wiercenia, w tym:

reklama

  • wiercenie świdrem,
  • wiercenie z rurami osłonowymi,
  • wiercenie w technologii CFA (Continuous Flight Auger).
Dzięki swojej wszechstronności i ogromnym możliwościom technicznym Liebherr LB-44 510 jest często wybierana do najbardziej skomplikowanych projektów inżynieryjnych.


fot.Krosno112.pl

Budowa S19 w toku

Droga ekspresowa S19 to kluczowa inwestycja w ramach międzynarodowego szlaku Via Carpathia. Odcinek Miejsce Piastowe – Dukla wymaga wielu zaawansowanych rozwiązań technicznych, a sprowadzenie wiertnicy Liebherr LB-44 510 to kolejny krok w realizacji tego strategicznego projektu.

reklama

Prace na tym fragmencie drogi postępują mimo trudności związanych z wymagającym terenem. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i sprzętu, jak Liebherr LB-44 510, budowa estakady ES-2/1 przebiega zgodnie z harmonogramem.

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu korsosanockie.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama