reklama
reklama

Mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego wziął pożyczkę. Został oszukany. Jak do tego doszło?

Opublikowano: Aktualizacja: 
Autor: | Zdjęcie: Freepik

Mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego wziął pożyczkę. Został oszukany. Jak do tego doszło? - Zdjęcie główne

Przestępca podał się za pracownika banku. | foto Freepik

reklama
Udostępnij na:
Facebook

Przeczytaj również:

WIADOMOŚCIMieleccy policjanci otrzymali zgłoszenie o oszustwie, w którym przestępca podszył się pod pracownika banku. Ofiarą padł 24-letni mieszkaniec powiatu kolbuszowskiego, który zaciągnął pożyczkę w wysokości 50 tysięcy złotych i wpłacił pieniądze do wpłatomatu, działając pod dyktando oszusta.
reklama

Do zdarzenia doszło w miniony czwartek. 24-latek odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Rozmówca twierdził, że ktoś włamał się na jego konto i złożył wniosek o pożyczkę na kwotę 120 tysięcy złotych.

Aby „zapobiec utracie pieniędzy”, oszust przekonał młodego mężczyznę do zaciągnięcia pożyczki w wysokości 50 tysięcy złotych. Wyjaśnił, że tym samym pokrzywdzony straci zdolność kredytową, co uniemożliwi dalsze działania rzekomym przestępcom.

Mężczyzna złożył wniosek kredytowy w swoim banku i odebrał gotówkę. Następnie, działając zgodnie z instrukcjami oszusta, wpłacił pieniądze do wpłatomatu, używając kodów BLIK podanych przez rozmówcę.

reklama

Dopiero później 24-latek zorientował się, że został oszukany. Wtedy zgłosił sprawę na policję.

To już kolejny tego typu przypadek zgłoszony mieleckiej policji. Przestępcy stosują różne metody, aby wzbudzić zaufanie ofiar i skłonić je do działania na swoją szkodę. Scenariusze oszustw często opierają się na budowaniu presji i strachu przed utratą pieniędzy, co skłania pokrzywdzonych do szybkich decyzji.

Apel policji 


Policja apeluje, by zachować szczególną ostrożność w kontaktach telefonicznych z osobami podającymi się za pracowników banku, urzędników lub inne osoby sugerujące podejmowanie natychmiastowych działań finansowych. Funkcjonariusze przypominają:

  1. Pracownicy banków nigdy nie proszą o przekazywanie pieniędzy ani kodów BLIK.
  2. Nie zaciągaj pożyczek ani nie podejmuj działań finansowych na prośbę telefonicznych rozmówców.
  3. W razie wątpliwości skontaktuj się bezpośrednio z bankiem, korzystając z oficjalnych numerów telefonu.
Każda próba oszustwa powinna być niezwłocznie zgłaszana na policję. Świadomość społeczna i czujność mogą pomóc w uniknięciu podobnych sytuacji.

reklama

reklama
reklama
Artykuł pochodzi z portalu korso.pl. Kliknij tutaj, aby tam przejść.
Udostępnij na:
Facebook
wróć na stronę główną

Zarejestruj się w serwisie, aby korzystać z rozszerzonych możliwości portalu m.in. czytać ekskluzywne materiały PREMIUM dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników i prowadzić dyskusję na portalowym forum i aby Twoje komentarze były wyróżnione.

e-mail
hasło

Nie masz konta? ZAREJESTRUJ SIĘ Zapomniałeś hasła? ODZYSKAJ JE

reklama
Komentarze (0)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.

Wczytywanie komentarzy
reklama
reklama