O promocji, podczas komisji rewizyjnej (10 sierpnia), opowiadała zebranym Małgorzata Zielińska, odpowiedzialna za działania promocyjne w urzędzie. Urzędniczka podkreślała, że promocja jest procesem długotrwałym. W gminie Niwiska ukierunkowana jest ona na kulturę, sport, turystykę, a odbywa się głównie poprzez materiały informacyjne i promocyjne.
Promocyjne wydatki
W roku 2016 promocja pochłonęła niewiele ponad 44 tys. zł i w ramach działań promocyjnych m.in. zapewniono oprawę organizacyjną imprezom masowym (np. muzyczną podczas Biesiady u Hupki), kupiono materiały i pomoce dydaktyczne do wykonywania polichromii (wazony, podobrazia, talerze, pędzle, farby, etc.), kupiono banery, tablice pamiątkowe, fotoobrazy na płótnie. Wydany został także "zaktualizowany" album o gminie Niwiska (aktualna wersja publikacji z 2013 r., która była sfinansowana z pieniędzy unijnych) oraz książka o Kosowach. Przy współudziale funduszu sołeckiego kupione zostały m.in. koszulki, ubrania i inne materiały reprezentacyjne dla sołectw oraz magnesy, książki itp. gadżety.
W roku 2017 pieniądze przeznaczono np. na zakup materiałów i pomocy dydaktycznych do wykonywania polichromii (zakup wazonów, podobrazi, talerzy, pędzli, farb, etc.), na zapewnienie oprawy organizacyjnej imprez masowych (np. oprawa muzyczna podczas sobótek), zakup koszulek, ubrań i materiałów reprezentujących sołectwa (znowu przy współudziale funduszy sołeckich). - W tym roku kupiliśmy egzemplarze książki pana Wesołowskiego z widokówkami z dawnych lat, w której są cztery pocztówki z dawnych Niwisk. Na Targach Rodzimej Tradycji prezentowaliśmy album "Kulinarne wędrówki po Podkarpaciu", w którym kilka stron poświęcono gminie Niwiska, a który przede wszystkim skupiał się na promocji kół gospodyń wiejskich z całego Podkarpacia - mówiła Małgorzata Zielińska.
Więcej w 33 numerze Tygodnika Korso Kolbuszowskie.