Aby mieć możliwość oddania tego szkodliwego materiału ze swojego gospodarstwa domowego, należało złożyć uprzednio wniosek w gminie, kiedy był na to nabór.
Wywozem materiałów eternitowych zajęła się firma Delta z Końskowoli.
Na to zadanie gmina pozyskała pieniądze z Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w kwocie 10 049 zł oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie w kwocie 7 035 zł. Łączny koszt tej inwestycji to 20 099,99 zł. Gmina ze swojego budżetu przeznaczyła 3015 zł.
Z terenu majdańskiej gminy mieszkańcy 24 nieruchomości oddali materiały eternitowe. Było to łącznie 62,037 Mg azbestu.
Dla porównania, w ubiegłym roku 35 nieruchomości oddało azbest, łącznie 92,258 Mg tego materiału. Wtedy też gmina ze swojej kieszeni wyłożyła 3 825 zł na to zadanie. Majdan otrzymał 12 749,99 zł z NFOŚiGW oraz 8 924,99 zł z WFOŚiGW. Usługę realizowała również firma DELTA. Jak poinformował nas pracownik gminy, na chwilę obecną nie wiadomo, czy będzie prowadzony nabór wniosków w przyszłym roku.
Komentarze (0)
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania. Jak to zrobić dowiesz się w zakładce polityka prywatności.